دیدگاه ها

نحوه محاسبه درآمد ماینر


محاسبه درآمد ماینر چگونه صورت می گیرد؟

اگر شما خواسته باشید که تصمیم به استخراج ارزهای دیجیتال کنید، باید میزان درآمد ماهیانه و مصرف برق را محاسبه کنید. پس بدین منظور باید نسبت به خرید ماینر اقدام کنید. همان طور که می دانید دستگاه های ماینر میزان مصرف برق متفاوتی دارند و با توجه به نوع الگوریتم و میزان مصرف برق، سود حاصل از استخراج متفاوت خواهد بود. در ابتدا برای شروع شما باید تصمیم بگیرید که قصد استخراج چه ارزی را دارید، که هر کدام ارزهای دیجیتال سختی شبکه متفاوتی دارند، به عنوان نمونه سختی شبکه بیت کوین دو هفته یکبار تغییر می کند. با وارد شدن ماینرهای دیگر به شبکه، حدس هایی که درباره هش هر بلاک زده می شود، افزایش پیدا می کند، پس به این ترتیب مدت زمان بیشتری طول می کشد تا هر بلاک حدس زده بشود.

مهم ترین عوامل بر درآمد استخراج ارزهای دیجیتال

سخت افزار مناسب: انتخاب سخت افزار مناسب یکی از اصلی ترین فاکتورها در میزان درآمد می باشد، دستگاه های ماینر در مقایسه با پردازنده ها و کارت های گرافیک، هم میزان خرابی دارند و هم میزان بازگشت سرمایه سریعتری دارند و همچنین از میزان هزینه ارزان تر هستند. اگر دستگاه ماینر با قدرت هش ریت بالا را انتخاب کنید، به طبع هم میزان ارز بیشتری را استخراج می کنید و هم سود ماهیانه دریافتی شما بیشتر می شود.

نرخ هش: به واحد اندازه گیری قدرت پردازش شبکه بلاکچین نرخ هش گفته می شود. در واقع نرخ هش شامل قدرت محاسباتی استخراج ارزهای دیجیتال و پردازش تراکنش ها می باشد. هرچقدر میزان هش ریت بیشتر باشد، سود دستگاه های ماینر بیشتر و در نتیجه میزان بازگشت سرمایه سریعتر می شود.

استخر ماینینگ: استخر ماینینگ به دسته ای از دستگاه های ماینر گفته می شود که از سخت افزارهای خود استفاده می کنند تا درصد  موفقیت استخراج یک بلاک از رمز ارز را تقویت کنند. در واقع ماینرهای شرکت کننده در استخر استخراج، برای حل کردن محاسبات ریاضی، قدرت پردازش خود را در شبکه به اشتراک می گذراند.

هزینه های دستگاه های ماینر

هزینه های دستگاه های ماینر شامل هزینه اولیه برای خرید دستگاه ماینر و تجهیزات مربوطه به آن است. میزان هزینه برق هم برای دستگاه ماینر، هزینه ناچیزی هست که اصلا قابل رویت نیست. مسئله اینترنت هم بسیار مهم است که برای اتصال به استخر استخراج، باید از اینترنت ثابت و با کابل LAN استفاده کنید.

الگوریتم های ارزهای دیجیتال

الگوریتم SHA-256: یکی از امن ترین الگوریتم ها در دنیای رمز ارزها محسوب می شود که این پروتکل داده ها را به قطعات 64 بایتی تقیسم می کند و در نهایت یک هش 256 بیتی تولید می کند. ارزهای پشتیبانی شده توسط این الگوریتم عبارت اند از:

  1. بیت کوین (BTC) Bitcoin
  2. بیت کوین کش (BCH) Bitcoin Cash
  3. آکوین (ACOIN) Acoin
  4. پیرکوین (PPC) PeerCoin
  5. ژول کوین (XJO) Joulecoin
  6. کیور کوین (CURE) Curecoin 
  7. ایمارک (DEM) eMark
  8. آنبریکبل (UNB) Unbreakable
  9. کرون (CRW) Crown
  10. ترا کوین (TRC) Terracoin

 الگوریتمEthash: همان طور که می دانید شبکه اتریوم از این الگوریتم استفاده می کند و به عنوان یکی از بزرگترین پلتفرم های غیرمتمرکز که به صورت گسترده فعالیت می کند شناخته می شود. ارزهای پشتیبانی شده توسط این الگوریتم عبارت اند از:

  1. اتریوم (ETH)
  2. اتریوم کلاسیک (ETC)
  3. یوبیک (UBQ)
  4. موزیک کوین (MUSIC)

 

الگوریتم Scrypt: در دنیای ارزهای دیجیتال الگوریتم معتبری به حساب می شود مالکان ماینرهای Scrypt بیشتر از آن برای استخراج زیر فورکهای اسکریپت DGB و Verge استفاده میکنند و از ارزهای دیجیتال زیر پشتیبانی می کند.

  1. (Litecoin(LTC
  2. (Gulden(NLG 
  3. (Dogecoin(DOGE
  4. (Florincoin(FLO
  5. (Auroracoin(AUR
  6. (Einsteinium(EMC2 
  7. (GameCredits(GAME
  8. (Verge(XVG
  9. (DigiByte(DGB 
  10. (Emerald(EMD

الگوریتم X11: این الگوریتم پایه برای یکی از ارزهای معتبر دیجیتال به نام دش (DASH) است. هرچند استخراج Cannabiscoin (CANN) و تعدادی ارز دیگر هم بر پایه آن انجام میشود که گاهی سود بیشتری دارد.

و ارزهای دیجیتال زیر پشتیبانی می کند.

  1. Dash (DASH)
  2. Onix (ONX)
  3. DigitalPriceClassic (DPC)
  4. CannabisCoin(CANN)
  5. MonetaryUnit (MUE)

ماشین حساب ماینر

ماشین حساب ماینر به شما این امکان را می دهد تا هم از میزان هش الگوریتم ها و هم از سود ماهینه و مصرف برق مطلع شوید. همچنین ماشین حساب ماینر به شما این امکان را می دهد که ارزهایی که توسط الگوریتم پشتیبانی می شود، را مشاهده کنید. ماشین حساب به خریداران این امکان را می دهند تا قبل از خرید از میزان سود ماهیانه، کارمزد استخر و قیمت ماینر مطلع شوند و بتوانند با اطلاعات بیشتری اقدام به خرید دستگاه ماینر کنند. برای مشاهده قیمت لحظه ای بیت کوین و ارزدیجیتال میتوانید به صفحه مربوطه مراجعه کرده و از قیمت تمام ارزهای دیجیتال با خبر باشید.

روش استفاده از ماشین حساب ماینر

1. برای استفاده از ماشین حساب ماینر در مرحله اول لازم است نواع ارز دیجیتالی که قصد استخراج آن را دارید، انتخاب کنید.

انتخاب ارز دیجیتالی مورد نظر

2. اگر نام دستگاه ماینری که قصد استخراج ارز مد نظر خود را می دانید می توانید با جستجو در کادر مورد نظر آن را مشاهده کنید.

جستجودستگاه ماینر مورد نظر

 پیشنهاد می شود ارز بیت کوین را برای استخراج انتخاب کنید که هم به عنوان ارزشمندترین ارز در دنیای دیجیتال محسوب می شود و هم سودآوری بیشتری نسبت به دیگر ارزها دارد. پس از انتخاب ارز مورد نظر خود، لیستی از دستگاه های ماینر به شما نمایش داده می شود که تمام اطلاعات آن هم در دسترس شما می باشد.

3. نوع برق مصرفی برای دستگاه ماینر شما، هم در میزان سود ماهیانه و هم در هزینه برق تاثیر دارد، در مرحله آخر هم پس از انتخاب نوع برق مصرفی میزان سود خالص و میزان مصرف برق دستگاه ماینر هم تغییر می کند.

انتخاب نوع برق مورد نظر

در آخر هم باید به این توجه داشته باشید که اگر قصد خرید 5 دستگاه ماینر را دارید، باید هنگام استفاده از ماشین حساب ماینر، تمامی هزینه ها اهم از میزان سود خالص ماهیانه، میزان مصرف برق را 5 برابر کنید تا مسئله میزان هزینه های جاری و سود ماهیانه مشخص شود.  در ضمن ماشین حساب ماینر شما از میزان سود خالص روزانه، ماهیانه و سالیانه مطلع می کند.


0 رای
امتیاز از خریداران