دیدگاه ها

روش خنک سازی ماینر


دستگاه های ماینر در زمان فعالیت خود برای استخراج ارزهای دیجیتال، گرمای بسیار زیادی را تولید می کنند، خصوصا در فصل گرم، فشار زیادی به ماینر ها وارد می شود. گرمای بیش از حد می تواند باعث کاهش عمر دستگاه ماینر و قطعات ماینر شود. پس بنابراین اگر شما دغدغه افزایش عمر دستگاه ماینر خود را دارید، در ادامه بهترین روش های خنک سازی ماینر را مطالعه کنید. زمانی که ماینر ها  تمام توان خود را از طریق هش ریت ها برای حل محاسبات ریاضی استفاده می کنند، از همین طریق گرمای زیادی تولید می شود که اگر این گرما به درستی از محیط خارج نشود، مشکلاتی از جمله کاهش عمر قطعات ماینر را به همراه خواهد داشت. قرار دادن ماینر ها هم در محیط باز به منظور خنک کاری دستگاه ماینر، باعث نشستن گرد و غبار بر روی اجزای داخلی ماینر قرار بگیرد که همین عامل باعث کاهش هش ریت و افزایش گرما ماینر می شود.

رفع گرد و غبار ماینر

در فصول گرما به دلیل افزایش گرما و ذرات معلق، می تواند باعث نفوذ گرد و غبار به داخل ماینر باشد که عامل افزایش دمای ماینر می شود، در نتیجه باید دو هفته یکبار گرد و غبار تمامی قطعات ماینر توسط پمپ باد، پاکسازی شوند. این روش تاثیر بسیار زیادی در کارکرد ماینر خواهد داشت.

تعویض خمیر سیلیکون ماینر

زمانی که ماینر شما بیش از 6 ماه کار کرده باشد، باعث ایجاد اختلاف دمای بین هش برد های ماینر می شود. اگر در چنین شرایطی مواجه شدید، علاوه برگردگیری باید خمیر سیلیکون ماینر را تعویض کنید. برای خرید خمیر سیلیکون باید به این نکته توجه داشت که خمیر سیلیکونی را انتخاب کنید،  که رسانایی باید و در برابر حرارت بالا مقاوم باشد. خمیرهای سیلیکونی Z9  و Noctua Nt-H1 از انواع مناسب خمیرهای سیلیکونی می باشند.

برای خنک کردن ماینرها می توان از کولرهای آبی یا روغنی استفاده کرد که با تماس مستقیم ماینر با مایع خنک کننده باعث کاهش دما می شود. این روش ها در آینده برای ماینرهای خنک کننده رایج تر خواهند شد. در این مورد، نوع روغن و خنک کننده و همچنین استاندارد ماینینگ شما بسیار مهم است. اگر از مایع خنک کننده غیرمجاز برای ماینر ها استفاده می کنید، ممکن است باعث آسیب و هدایت و در نتیجه اختلال در عملکرد سخت افزار ماینر شما شود.

همانطور که گفتیم تهویه مناسب ماینر و دمای مناسب محیط برای ماینر بسیار مهم است. برای دریافت گرمای خروجی بهتر از محیط، می توانید از فن های فشار منفی صنعتی در خروجی محیط استفاده کنید. مزارع حرفه ای نیز برای تهویه مناسب و جلوگیری از ورود گرد و غبار از پنجره های مخصوص استفاده می کنند. سعی کنید مزرعه ماینینگ خود را در مکان هایی با ارتفاع بالاتر و عرض جغرافیایی کمتر بسازید. زیرا این مکان ها معمولا دمای کمتری دارند. برای کاهش دما از منبع، همانطور که توضیح دادیم، غبارگیری دوره ماینر را با پمپ هوای پرفشار (از خروجی هوای ماینر به ورودی) فراموش نکنید.

در ضمن باید به این نکته توجه داشت که باید میزان رطوبت استاندارد ماینر باید بین 30 تا 60 درصد باشد. زمانی که رطوبت دستگاه ماینر به بیش از حد استاندارد خود برسد، در کارکرد ماینر اختلال به وجود می آید و موجب کاهش هش ریت ماینر می شود. شما می توانید با ایجاد پرده آب ، علاموه بر کمک کردن به کاهش رطوبت، موجب کاهش گرما هم می شوید. در فصل تابستان که دمای هوا حدود 35 تا 40 درجه سانتی گراد است، بهترین دما برای محیطی که ماینر در آن قرار دارد، 20 تا 30 درجه سیلسیوس است. همچنین زمانی که دمای محیط کنترل نشود می تواند آسیب جدی به ماینر وارد شود.

فن ماینر

ممکن است که دلیل گرمای بیش از حد ماینر، خنک نشدن آن توسط فن ها باشد. ماینر ها معمولا دارای دو فن می باشد که به فن های دمنده و مکنده شناخته می شوند. فن های دمنده ماینر به فن هایی گفته می شود که در پشت دستگاه ماینر نصب می شوند و هوای داخلی ماینر را به بیرون انتقال می دهند و نسبت به فن های مکنده از قدرت چرخش کمتری برخوردار هستند. فن های مکنده ماینر به فن هایی گفته می شوند که در جلو ماینر نصب می شوند و با انتقال دمای هوای بیرون به داخل دستگاه ماینر به تهویه و گردش هوا داخل دستگاه ماینر کمک می کنند. شما می توانید نسبت به خرید فن ماینر از وب سایت ایران ماین اقدام کنید. برای خرید ماینر و مشاهده درآمد دستگاه ماینر به صفحه ماشین حساب ماینر وبسایت ایران ماین مراجعه کنید.


0 رای
امتیاز از خریداران