دیدگاه ها

ماینر یا ارز دیجیتال؟ کدام ارزش خرید دارد؟


ماینر یا ارز دیجیتال

ماینر یا ارز دیجیتال؟ کدام را بخرم؟

فرآیند ماینینگ را در واقع  می توان فرآیند ساخت بلاک چین تعریف کرد و به طور کلی، ماینینگ فرآیند تأیید و ثبت تراکنش‌های ارزهای دیجیتال در اداره کل توزیع ماینینگ است. کاربران با ارائه کردن تجهیزات مورد نیاز برای انجام فرآیند ها توسط بلاک چین، از شبکه ارز دیجیتال پاداش می گیرد. کاربران با استفاده از تابع هش، اطلاعاتی که دستکاری شده اند را شناسایی می کنند. تولید هر هش برای هر تراکنش بیت کوین، برای کامپیوترها کار ساده ای است.

انواع استخراج ارز دیجیتال

باید در نظر داشت که رمز ارز بیت کوین از طریق CPU در کامپیوتر استخراج شود، اما شرکت هایی برنامه نویسی در این زمینه مشغول به کار شدند که از کارت گرافیک که توان هش بیشتری نسبت به پردازنده، برای فرآیند استخراج استفاده کردند. در این میان می توان به دستگاه های ماینر هم اشاره کرد که هم از لحاظ هزینه به صرفه هستند و هم قدرت پردازش بیشتری نسبت به رقبای خود، یعنی کارت گرافیک و پردازنده دارند. 

استخراج ارز دیجیتال با CPU

پردازنده که به عنوان مغز اصلی یک سیستم کامپیوتری محسوب میشود، در واقع مسئولیت تمام بخش را بر عهده دارد. در روزهای اولیه انتشار بیت کوین، پردازنده ها این امکان را فراهم کرده بودند تا از طریق آنها، اقدام به فرآیند استخراج کرد. بلاک چین هایی که از پردازنده برای استخراج استفاده می کنند، Monero و Dogecoin و Loki هستند. برترین پردازنده در زمینه استخراج را می توان به پردازنده های AMD Ryzen Threadripper 3970X و پردازنده Intel Core i9-10900X اختصاص داد. در ادامه به معرفی این پردازنده ها می پردازیم.

پردازنده AMD Ryzen Threadripper 3970X

پردازنده AMD Ryzen Threadripper 3970X

شرکت سازنده AMD
نوع پردازنده 64 بیت
تولید هش‌ریت ۱۳٫۴ کیلوهش بر ثانیه
توان مصرفی ۱۰۵ وات
تعداد هسته 16 هسته
حداکثر دمای کاری مجاز 95 درجه سانتی‌گراد
حافظه کش ۶۴ مگابایت

 

پردازنده Intel Core i9-10900X

Intel Core i9-10900X

شرکت سازنده intel
نوع پردازنده 64 بیت
تولید هش‌ریت ۵٫۴۸ کیلوهش بر ثانیه
توان مصرفی ۱۶۵ وات
تعداد هسته 10 هسته
حداکثر دمای کاری مجاز 94 درجه سانتی‌گراد
حافظه کش 19.25 مگابایت

 

استخراج ارز دیجیتال با GPU

یک کارت گرافیک، تصاویر خروجی را برای نمایشگر تولید می‌کند و کارت گرافیک به شکل یک صفحه مدار چاپی ساخته شده‌است و به شکاف‌های توسعه اتصال پیدا می کند. کارت گرافیک در انجام برخی عملیات‌ پردازشی بسیار قوی‌تر از پردازنده ظاهر می‌شود، زیرا این واحدهای پردازشی به‌ گونه‌ای طراحی شده‌اند تا در انجام محاسبات پیچیده مؤثرتر باشند. برای بازدهی بیشتر در استخراج ارز اتریوم، توصیه می شود از کارت گرافیک استفاده کنید. در ادامه به معرفی برترین کارت گرافیک ها در زمینه استخراج می پردازیم.

کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3090

کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3090

شرکت سازنده NVIDIA
مدل تراشه GA102
تولید هش‌ریت 121 مگاهش بر ثانیه
توان مصرفی 350 وات
تعداد هسته 10496 هسته
ظرفیت حافظه 24 گیگابایت

 

کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti

RTX 3080 Ti

شرکت سازنده NVIDIA
مدل تراشه GA102
تولید هش‌ریت 60 مگاهش بر ثانیه
توان مصرفی 200 وات
تعداد هسته 10240 هسته
ظرفیت حافظه 12 گیگابایت
حافظه کش 19.25 مگابایت

 

استخراج ارز دیجیتال با ماینر

ماینر در واقع به سخت افزارهایی گفته می شود که در فرآیند استخراج ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرند. استخراج ارزهای دیجیتال به توان پردازشی بسیار بالایی نیاز دارد و نقش ماینرها در شبکه، فراهم کردن توان پردازشی مورد نیاز برای استخراج است. در ادامه به معرفی برترین دستگاه های ماینر می پردازیم.

ماینر واتس ماینر مدل M20S 68th

M20S 68th

شرکت سازنده Whatsminer
وزن  12 کیلو گرم
تولید هش‌ریت 68 مگاهش بر ثانیه
توان مصرفی 3265 وات
تعداد صدا 75db
حداکثر دمای کاری مجاز 95 درجه سانتی‌گراد
الگوریتم SHA-256

 

ماینر واتس ماینر مدل M21S 58th

ماینر m21 58th

شرکت سازنده Whatsminer
وزن  12.5 کیلو گرم
تولید هش‌ریت 58 مگاهش بر ثانیه
توان مصرفی 3366 وات
تعداد صدا 75db
حداکثر دمای کاری مجاز 95 درجه سانتی‌گراد
الگوریتم SHA-256

 

ماینر اینوسیلیکون T2TZ 30Th

ماینر اینوسیلیکون T2TZ 30Th

شرکت سازنده Whatsminer
وزن  12.5 کیلو گرم
تولید هش‌ریت 58 مگاهش بر ثانیه
توان مصرفی 3366 وات
تعداد صدا 75db
حداکثر دمای کاری مجاز 95 درجه سانتی‌گراد
الگوریتم SHA-256

 

میزان درآمد ماینر 

ماشین حساب ماینر به شما این امکان را می دهد تا از میزان برق مصرفی، قیمت ماینر، میزان هش ریت، سود خالص و توان مصرفی دستگاه ماینر مطلع شده و همچنین از ارز های قابل استخراج  ماینر ها باخبر شوید. برای استفاده از ماشین حساب ماینر ابتدا کافی است که نوع ارز دیجیتال خود را تعیین کنید و سپس نوع برق مصرفی و در آخر هم دستگاه مد نظر خود را انتخاب کنید. بر اساس آمار، میزان انرژی لازم برای ایجاد یک بلاک چین برابر 1.544 کیلو وات می باشد که این مقدار برابر میزان  برق مصرفی 53 روز یک خانواده می باشد.

کلام آخر

استخراج ارز دیجیتال یک فرآیند پیچیده است که منجر به پاداش از سوی بلاک چین می شود. ماینرها با فراهم کردن منابع مورد نیاز بلوک چین، به شبکه کمک می کنند تا امنیت خود را حفظ کند و در ازای آن به آنها رمز عبور می دهد. راه های مختلفی وجود دارد که افراد می توانند از طریق آنها در استخراج ارز دیجیتال شرکت کنند. علاوه بر این، تامین برق یکی دیگر از مؤلفه‌های کلیدی راه‌اندازی معدن‌کاران و مشارکت در فرآیند استخراج است که در سال‌های اخیر موضوعی بحث‌برانگیز برای حامیان بلاک چین و دوستداران محیط‌ زیست بوده است. علیرغم گسترش بلاک چین و ارزهای دیجیتال، این حوزه همچنان از جذابیت لازم و سود تقریبی برخوردار است و همین امر باعث شده است تا افراد بیشتری به استخراج ارز دیجیتال بروند. البته لازم به ذکر است که فعالیت در فرآیند استخراج از نظر قانونی به طور مستقیم به موقعیت جغرافیایی شما بستگی دارد و باید مراقب باشید که سهوا وارد مسائل حقوقی در سطح ملی و ملی نشوید. از نظر کلی فرآیند ماینینگ، بسیار پرسودتر از خرید ارزهای دیجیتال می باشد، زیرا با استخراج ارزهای دیجیتال  و نقد کردن آن ها، میتوان درآمد روزانه و ماهانه داشت. در طرف دیگر که بحث ترید یا خرید و فروش ارزهای دیجیتال وجود دارد، باید لحظه به لحظه بر اساس روند صعودی یا نزولی، اقدام به خرید و فروش کرد و از آن سود کسب کرد.


0 رای
امتیاز از خریداران