دیدگاه ها

لایت کوین چیست؟ این ارز آینده دار را بشناسید


معرفی ارز لایت کوین

لایت کوین توسط چارلی لی که یکی از کارمندان سابق گوگل بود در سال 13 اکتبر 2011 ایجاد کرد، چارلی لایت کوین را به منظور حل برخی از مشکلات بیت کوین مانند مدت زمان تراکنش ها و هزنیه ها طراحی کرد. به طوری که مدت زمان تایید  هر بلاک از 10 دقیقه به 5/2 دقیقه کاهش پیدا کرد.در حال حاضر 14.400 لایت کوین استخراج می شود لایت کوین هم مانند سایر ارزهای دیجیتال بر بستر بلاک چین است.لایت کوین رمزارزی همتا به همتا است که با نماد LTC شناخته می شود.

در شبکه لایت کوین امکان انتقال سریعتر تراکنش ها وجود دارد زیرا این پلتفرم متن باز و هم به صورت غیر متمرکز عمل می کند. لایت کوین از زمان پیدایش در بازار ارزهای دیجیتال، رشد پایداری را کسب کرده است و به همین دلیل است که یکی از محبوب ترین ارزهای دیجیتال محسوب می شود.

معرفی و ویژگی های لایت کوین

چارلی لایت کوین را با الگوریتم Scrypt ایجاد کرد. این الگوریتم نسبت به الگوریتم بیت کوین بهتر است زیرا امکان محاسبه آسان تر، حجم کار کمتر و تایید سریع تراکنش ها را فراهم می کند.مزیت اصلی لایت نسبت بیت کوین مقرون به صرفه بودن و سرعت بالا بودن آن است. هزینه های پایین تراکنش در بسیاری از کشورهای دنیا مهم ترین عامل محبوبیت یک ارز محسوب می شود.

با استخراج هر بلاک مقداری لایت کوین جدید تولید می شود و به ماینری که آن بلاک را استخراج کند، پاداش بلاک تعلق می گیرد. پاداش استخراج هر بلاک هم اکنون 25 واحد لایت کوین است،این در حالی است که در شبکه بیت کوین 12.5 واحد بیت کوین است.

امنیت شبکه لایت کوین چگونه است؟

امنیت لایت کوین به وسیله الگوریتم اجماع گواه بر کار (POW) انجام می شود که این موجب شده است سرعت بالای تراکنش ها برا بدون خطا انجام دهد.مزیت استفاده از این الگوریتم در شبکه لایت کوین، هک شدن شبکه را غیرممکن می کند.

تفاوت های لایت کوین با بیت کوین

  1. بیت کوین برای جایگزینی سیستم پولی ایجاد شده است درحالی که لایت کوین برای انجام تراکنش های سریع تر و ارزان تر ایجاد شده است.
  2. حداکثر بیت کوین عرضه شده 21 میلیون است اما مقدار لایت کوین عرضه شده در حال حاضر 84 میلیون است.
  3. اصلی ترین تفاوت بیت کوین با لایت کوین الگوریتم استخراج ارزهاست. شبکه بیت کوین برای استخراج ارز از الگوریتم SHA-256  استفاده می کند که این الگوریتم برای محاسبات به تجهیزات قوی نیاز دارد اما لایت کوین برای استخراج ارز از الگوریتم Scrypt استفاده می کند و برای محسابات از تجهیزات پیشرفته ای ماندد پردازنده استفاده می کند.
  4. شبکه بیت کوین هرده دقیقه یکبار یک بلاک بیت کوین تولید می کند اما شبکه لایت کوین هردو دقیقه یکبار یک بلاک لایت کوین ایجاد می کند.

Differences between Light Coin and Bitcoin

شباهت های لایت کوین با بیت کوین

  1. امنیت در هر دو شبکه بیت کوین و لایت کوین با استفاده از الگوریتم Scrypt می باشد
  2. روش استخراج هر دو شبکه یکسان است
  3. هردو پلتفرم به صورت متن باز و به صورت غیر متمرکز عمل می کند

مزایای شبکه لایت کوین

  1. لایت کوین با استفاده از الگوریتم Scrypt  توانسته است که 4 برابر شبکه بیت کوین در سال کوین تولید کند.
  2. لایت کوین تایید تراکنش ها را در مدت زمان کم و با هزینه بسیار کم انجام می دهد.
  3. شبکه لایت کوین  با استفاده از طراحی غیر متمرکز باعث شده است کاربران  بدون داشتن مسائل ناشی از مسافت در سراسر دنیا به این شبکه دسترسی پیدا کنند.

معایب شبکه لایت کوین

  1. ماینینگ در شبکه لایت کوین نیازمند انرژی زیادی است

  2. لایت کوین مانند سایر ارزهای دیجیتال مورد پذیرش قرار نگرفته است

معایب لایت کوین

 

برای استخراج لایت کوین میتوانید به دسته بندی ماینر لایت کوین مراجعه کنید و از مشخصات، قیمت و موجودی دستگاه های قانونی ایران ماین باخبر شوید.

برترین کیف پول های نرم افزاری لایت کوین

1. Trust Wallet:  این کیف پول نرم افزاری که تنها برای کاربران موبایل طراحی و توسعه داده شده است، این کیف پول علاوه بر نگهداری ارز لایت کوین، از بیت کوین ، اتریوم و ... پشتیبانی می کند

مزایای کیف پول Trust Wallet

1.حجم برنامه بسیار کم بوده و فضای زیادی را نمی گیرد

2. در تراست ولت  میتوان خرید و فروش  و مدیریت ارزهای دیجیتال را تجربه کرد

3. پشتیبانی از حداکثر ارزها به ویژه سولانا

2. کیف Atomic:  یکی از محبوب ترین کیف پول ها برای ذخیره ارزهای دیجیتال است که سه ویژگی امنیت، ناشناس بودن و تمرکز زدایی را دارا می باشد. این کیف پول برای اندروید، ios، ویندوز، لینوکس و مک در دسترس می باشد.

مزایای کیف Atomic

  1. دارای رابط کاربری ساده و جذاب
  2. دارای نسخه های مختلف برای انواع پلتفرم ها
  3. پشتیبانی از اکثریت ارزهای دیجیتال

برترین کیف پول های سخت  افزاری لایت کوین

1. کیف Legder Nano X: این کیف پول برای ارتباط با سیستم از کابل USB و هم از بلوتوث استفاده می کند. این کیف پول دارای یک باتری است وهمچنین امکان جابجایی آسان و ارتباط بی سیم را دارا می باشد.

مزایای کیف Legder Nano X

  1. امنیت بسیار بالا
  2. داشتن باتری
  3. از اکثریت ارزهای دیجیتال پشتیانی می کند
  4. داشتن ارتباط هم با بلوتوث و هم با کابل USB

2. کیفTrezor T :این کیف پول که توسط شرکت ساتوشی لبز ساخته شده است، این کیف پول بر خلاف نسخه ONE از لایت کوین و ریپل و لایت کوین و چندین ارز دیگر پشتیبانی می کند

مزایای کیف Trezor T

  1. دارای فضایی کارت حافظه
  2. داشتن صفحه نمایش لمسی
  3. پشتیبانی قوی
  4. پشتیبانی از اکثریت ارزهای دیجیتال

3. کیف  Ledger NanoS: که به دلیل استقاده از پروتکل امنیتی لجر، این کیف پول را به امن ترین کیف برای ذخیره ارز لایت کوین تبدیل کرده است.

مزایای کیف Legder Nano S

  1. پشتیبانی از 107 ارز دیجیتال
  2. امنیت سطح بالا
  3. قیمت پایین تر به سایر کیف پول ها

در پایان هم باید گفت که لایت کوین توانایی زیادی برای پیشرفت دارد، برخی ازکارشناسان آینده خوبی را برای لایت کوین در نظر دارند اما برخی دیگر به آینده لایت کوین خوش بین نیستند. لایت کوین ها را با در اختیار داشتن اینترنت میتوانید از هرکجا کنترل کنید و اینکه سیستم لایت کوین مبتنی بر کیف پول است که نیاز به حضور بانک ها نیست.


0 رای
امتیاز از خریداران