خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

آزادی زودتر از موعد چانگ‌پنگ ژائو! رالی افزایشی بایننس‌کوین در پیش است؟


آزادی زودتر از موعد چانگ‌پنگ ژائو! رالی افزایشی بایننس‌کوین در پیش است؟ | ایران ماین

چانگ‌پنگ ژائو (CZ)، بنیان‌گذار بایننس، پس از گذراندن ۱۱۸ روز حبس به دلیل نقض مقررات ضدپولشویی و پرداخت ۵۰ میلیون دلار جریمه، آزاد شد. آزادی او دو روز زودتر از موعد مقرر و بر اساس مقررات عفو مشروط فدرال بود؛ این مقررات به زندانیان اجازه می‌دهد پیش از تعطیلات عمومی یا پایان هفته آزاد شوند.

در این پرونده، علاوه بر ژائو، بایننس نیز ۴.۳ میلیارد دلار جریمه شد که یکی از بزرگترین جریمه‌های اعمال شده علیه یک کمپانی است. وزارت دادگستری ایالات متحده ابتدا خواستار حکم طولانی‌تری برای ژائو بود ولی در نهایت، به دلیل ندامت و پذیرش مسئولیت از سوی ژائو، حکم او نزول یافت.

پس از استعفای ژائو از سمت مدیرعاملی بایننس، ریچارد تنگ به‌عنوان مدیر جدید بایننس منصوب شد. تنگ پیش از این در نهادهای نظارتی ابوظبی فعالیت می‌کرد و اکنون بر اجرای مقررات در بایننس تمرکز دارد.

او “بایننس ۲.۰” را معرفی کرده است که در آن، کمپانی تحت مدیریت هیئت‌مدیره اداره می‌شود. به گفته تنگ، ژائو که ۹۰ درصد از سهام این صرافی را در اختیار دارد، هیچ دخالتی در اداره کمپانی و مسیر استراتژیک آن ندارد.

قابل توجه است که با وجود آزادی ژائو، پرونده‌ای که از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه بایننس و ژائو در سال ۲۰۲۳ به اتهام کلاهبرداری و فعالیت بدون مجوز مطرح شده، همچنان در جریان است.

این شکایت شامل اتهامات دیگری همچون انحراف دارایی‌های کمپانی به سرمایه‌گذاری‌های دیگر است. بایننس این اتهامات را رد کرده و پرونده همچنان در دادگاه بررسی می‌شود.

پس از آزادی ژائو، نرخ بایننس کوین (BNB) بیش از ۲ درصد صعود کرد و توسعه هفتگی آن به ۷ درصد رسید.

بعضی تحلیل‌گران معتقدند که بازگشت ژائو به صحنه عمومی امکان دارد موجب بالا رفتن اعتماد سرمایه‌گذاران شود حتی اگر او مستقیما در اداره کمپانی دخالت نداشته باشد.