خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

آلت سیزن در راه است! نشانه‌های شروع فصل آلت کوین چیست؟


آلت سیزن در راه است! نشانه‌های شروع فصل آلت کوین چیست؟ | ایران ماین

در حالی که نشانه‌هایی از ضعف دامیننس بیت کوین در بازار دیده می‌شود، تحلیلگران معتقدند زمان توسعه آلت کوین‌ها فرا رسیده است. این گزارش به بررسی دلایل این ادعا و پیامدهای احتمالی آن برای بازار رمزارزها می‌پردازد.

نشانه‌های ضعف در دامیننس بیت کوین

به گزارش دیلی کوین (Dailycoin)، در هفته گذشته، سهم بیت کوین از کل نرخ بازار رمزارزها (دامیننس بیت کوین) به ۵۸ درصد رسید که بالاترین میزان در سه سال اخیر بود. با این حال، این شاخص اکنون به حدود ۵۷.۶ درصد نزول یافته است. علی مارتینز (Ali Martinez)، بررسی‌کننده برجسته حوزه ارزهای دیجیتال، معتقد است این عقب‌نشینی می‌تواند نشانه‌ای از به اوج رسیدن دامیننس بیت کوین باشد.

مارتینز در پستی در پلتفرم اجتماعی X (توییتر سابق)، با ارائه نموداری نشان داد که لایه ۵۸ درصد بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ به عنوان لایه حمایتی چندساله عمل کرده و اکنون امکان دارد به مقاومت تبدیل شود. همزمان، این شاخص در نمودار هفتگی الگوی کنج صعودی تشکیل داده که یک الگوی نزولی است و نزول قابل توجه این شاخص را نشان می‌دهد.

مارتینز با توجه به نمودار اظهار داشت:

به نظر می‌رسد دامیننس بیت کوین به اوج خود رسیده و احتمال افت آن تا ۴۷ درصد وجود دارد. این موضوع می‌تواند زمینه‌ساز آلت سیزن باشد!

کارایی آلت کوین ها در هفته گذشته نیز گمانه‌زنی‌ها راجع به فرا رسیدن فصل آلت کوین‌ها را ارتقا کرده است.

اتریوم از بیت کوین جلو زد

پس از سقوط به پایین‌ترین لایه ۴۰ ماهه در برابر بیت کوین، اتریوم نشانه‌هایی از احیا را نشان می‌دهد و رکود اخیر را پشت سر می‌گذارد تا کارایی بهتری نسبت به بیت کوین داشته باشد. در هفت روز گذشته، نرخ اتریوم حدود ۱۵ درصد بالا رفته، در حالی که بیت کوین تنها حدود ۸ درصد توسعه کرده است.

یک معامله‌گر مشهور ارزهای دیجیتال با نام مستعار LongTermR با اشاره به شکست مقاومت اتریوم در برابر بیت کوین در نمودار روزانه، استدلال کرد که فصل آلت کوین‌ها قبلاً آغاز شده است. او نوشت:

بیت کوین متوقف شده، اتریوم و آلت کوین‌ها در حال توسعه هستند. ما در این چرخه به آن عادت نکرده‌ایم، بنابراین کمی گیج شده‌ایم. ولی آیا فصل آلت کوین‌ها نباید این‌گونه باشد؟ آلت کوین‌ها کارایی بهتری نسبت به بیت کوین دارند. فقط به این شکست خوب در برابر بیت کوین در نمودار روزانه نگاه کنید و پاسخ را می‌گیریم.

آن روی سکه

در میان ادامه بالا رفتن دامیننس بیت کوین در سال گذشته، تحلیلگرانی مانند تراویس کلینگ (Travis Kling)، مدیر ارشد کمپانی سرمایه‌گذاری ایکیگای (Ikigai)، استدلال کرده‌اند که اکثر آلت کوین‌ها نتوانسته‌اند تناسب محصول-بازار را به دست آورند و عملاً از بین رفته‌اند.

همه آلت کوین‌ها به این بالا رفتن نرخ نپیوسته‌اند، زیرا دارایی‌هایی مانند تون (TON) و ترون (TRX) در هفت روز گذشته تنها بین ۲ تا ۳ درصد توسعه داشته‌اند.

بالا رفتن علاقه به آلت کوین‌ها اغلب بیانگر احساسات مثبت سرمایه‌گذاران نسبت به ریسک است که برای توسعه کلی بازار رمزارزها مثبت تلقی می‌شود.

جمع‌بندی

در حالی که نشانه‌هایی از ضعف در تسلط بیت کوین بر بازار رمزارزها دیده می‌شود، تحلیلگران و معامله‌گران از احتمال آغاز فصل آلت کوین‌ها سخن می‌گویند. کارایی برتر اتریوم نسبت به بیت کوین در هفته‌های اخیر و الگوهای تکنیکال در نمودار تسلط بیت کوین، از جمله شواهدی هستند که این نظریه را ارتقا می‌کنند. با این حال، باید توجه داشت که نه همه آلت کوین‌ها از این روند بهره‌مند شده‌اند و نه همه تحلیلگران با این دیدگاه موافق هستند. سرمایه‌گذاران باید با احتیاط و پس از مطالعات کافی در این بازار پرنوسان تصمیم‌گیری کنند.