خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

آیا اتریوم در مسیر نزول به زیر ۲ هزار دلار می باشد؟ تحلیل سیگنال‌های نگران‌کننده


آیا اتریوم در مسیر نزول به زیر ۲ هزار دلار می باشد؟ تحلیل سیگنال‌های نگران‌کننده | ایران ماین

نرخ اتریوم (ETH) مانند بسیاری از آلت‌کوین‌های دیگر در حال نزول است و آینده آن به حفظ چندین لایه حمایتی کلیدی بستگی دارد. به گفته تحلیلگران، اگر این سطوح حفظ نشوند، احتمال ورود اتریوم به یک دوره نزولی طولانی‌مدت وجود دارد.

شش ماه پیش، شاخص نرخ بازار به نرخ تحقق‌یافته (MVRV) اتریوم به بالاترین لایه سالانه، یعنی ۵۵ درصد رسید. این شاخص در بازارهای صعودی اهمیت زیادی دارد و نشان می‌دهد که آیا دارندگان کوتاه‌مدت سود بیشتری نسبت به دارندگان بلندمدت کسب کرده‌اند یا خیر.

اکنون این شاخص به ۲.۰۸ درصد نزول یافته و نشان می‌دهد که بسیاری از دارندگان بلندمدت اتریوم از موقعیت سودآوری خارج شده‌اند.

اگر این روند ادامه یابد، احتمال منفی شدن این شاخص وجود دارد. در این صورت، مانند آنچه که در فوریه ۲۰۲۲ رخ داد، یک بازار نزولی طولانی‌مدت امکان دارد آغاز شود.

یکی دیگر از شاخص‌های مهم، شاخص مدت زمان نگهداری دارایی (Balance by Time Held) است که نشان می‌دهد دارندگان تا چه مدت رمز ارز خود را نگه می‌دارند.

بالا رفتن این شاخص معمولاً بیانگر اعتماد به بازار صعودی است. با این حال، میزان این شاخص در ۳۰ روز گذشته نزول یافته که امکان دارد بیانگر نزول اعتماد بعضی از دارندگان به آینده اتریوم باشد.

اندیکاتور مکدی (MACD) در نمودار روزانه نیز نشان می‌دهد که اتریوم همچنان تحت حجم فروش قرار دارد. برای جلوگیری از سقوط شدید، نرخ باید بالای ۲۲۲۰ دلار باقی بماند، ولی احتمال افت نرخ به زیر ۲۰۰۰ دلار وجود دارد.ethereum-to-leave-the-bull-market-

با این حال، اگر فشار خرید کافی ایجاد شود، نرخ اتریوم امکان دارد به ۲۵۳۶ دلار یا حتی به ۲۹۷۴ دلار برسد و سناریوی نزولی را باطل کند.