خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

آیا کاردانو در خطر سقوط ۹۰ درصدی است؟ پیش‌بینی جنجالی سرمایه‌گذار معروف!


آیا کاردانو در خطر سقوط ۹۰ درصدی است؟ پیش‌بینی جنجالی سرمایه‌گذار معروف! | ایران ماین

مکس کایزر (Max Keiser)، یکی از حامیان برجسته بیت‌کوین، پیش‌بینی کرده که نرخ کاردانو (ADA) امکان دارد در شش ماه آینده، ۹۰ درصد دیگر از نرخ خود نسبت به بیت‌کوین را از دست بدهد. بعضی از طرفداران کاردانو، از جمله کاردانو ویل (Cardano Whale)، این پیش‌بینی را به طنز گرفته و آن را فرصتی برای خرید کاردانو با نرخ مناسب دانسته‌اند.
کایزر بر این باور است که بیت‌کوین به‌ دلیل ویژگی‌های خاصش، از جمله ساختار بدون مرکزیت و نقش آن به عنوان “ذخیره نرخ”، همچنان برتری دارد. بیت‌کوین به خاطر نقدینگی بیشتر، زیرساخت‌های قوی و پشتیبانی سرمایه‌گذاران سازمانی، مزیت رقابتی قابل‌توجهی در بازار رمزارزها دارد و این ویژگی‌ها، آن را به دارایی مطمئن‌تری نسبت به سایر ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است.
در مقابل، کاردانو خود را به عنوان یک پلتفرم بلاکچینی معرفی می‌کند که با استفاده از روش‌های علمی و الگوریتم اجماع اثبات سهام (Proof-of-Stake)، به دنبال ارائه راه‌حل‌های مقیاس‌پذیرتر و پایدارتر برای توسعه قراردادهای هوشمند است.

با وجود تمام این تلاش‌ها، کاردانو به دلیل کندی در پذیرش و توسعه، با مشکلاتی مواجه بوده است. نرخ این رمزارز در طی ۱۲ ماه گذشته به شدت نزول یافته و این موضوع باعث دلواپسی بسیاری از سرمایه‌گذاران راجع به توان رقابتی آن در بازار شلوغ پلتفرم‌های مبتنی بر قرارداد هوشمند شده است.
اگرچه مکس کایزر پیش‌بینی جسورانه‌ای را راجع به کاردانو مطرح کرده، ولی این پیش‌بینی با نظر بعضی از سرمایه‌گذاران که معتقدند بیت‌کوین به تدریج به تسلط خود در بازار ادامه خواهد داد، همخوانی دارد. بنابراین، موفقیت کاردانو در بلندمدت به توانایی آن در تحقق وعده‌هایش، جذب کردن توسعه‌دهندگان جدید و ایجاد اکوسیستمی که برای اکثر سرمایه‌گذاران مفید باشد، بستگی دارد.