خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

اتریوم در تلاش برای فتح قله‌های جدید؛ اوج نرخ ETH در این چرخه مشخص شد!


اتریوم در تلاش برای فتح قله‌های جدید؛ اوج نرخ ETH در این چرخه مشخص شد! | ایران ماین

در تاریخ ۵ آگوست، نرخ اتریوم (ETH) به ۲۲۲۶ دلار نزول یافت که باعث ایجاد دلواپسی‌های گسترده‌ای در بازار شد؛ ولی از آن زمان، این آلت‌کوین توانسته بخشی از ضررهای خود را جبران کند و در حال حاضر به ۲۶۶۰ دلار رسیده است.

سرمایه‌گذاران اکنون مایلند بدانند آیا اتریوم سخت‌ترین مرحله چرخه کنونی خود را پشت سر گذاشته است یا خیر. یکی از روش‌های سنجش این موضوع، تحلیل نسبت MVRV (نرخ بازار به نرخ تحقق‌یافته) است.

این نسبت به سرمایه‌گذاران یاری میدهد تا نرخ‌هایی را که در آن، یک رمز ارز به لایه بالایی از سود یا ضرر تحقق‌نیافته می‌رسد، تخمین بزنند.

طبق داده‌های پلتفرم گلس‌نود، بالاترین لایه نرخ MVRV برای اتریوم در ۶۷۵۹ دلار قرار دارد که بیانگر سقف احتمالی چرخه فعلی اتریوم است.

در مقابل، پایین‌ترین لایه MVRV در ۱۶۸۷ دلار قرار دارد که آخرین بار در دسامبر ۲۰۲۳ نرخ این رمزارز به آن رسیده بود. کارشناسان معتقدند که نرخ اتریوم احتمالاً از این لایه پایین‌تر نخواهد آمد.ethereum-worst-days-over

همچنین، درصد اتریوم نگهداری‌شده در بازارهای معاملاتی همچنان در حال نزول است که بیانگر تغییر رفتار سرمایه‌گذاران است. نزول این شاخص به این معنی است که دارندگان اتریوم، نگهداری این رمز ارز را به فروش آن ترجیح می‌دهند.

این نزول بیانگر این است که بازار همچنان در وضعیت صعودی قرار دارد و اگر این روند ادامه یابد، احتمال عبور نرخ اتریوم از ۶ هزار دلار در چرخه کنونی وجود خواهد داشت.

در نمودار روزانه، اتریوم در تلاش است تا از منطقه مقاومتی بین ۲۶۲۵ تا ۲۶۹۳ دلار خارج شود. در صورت موفقیت، نرخ اتریوم می‌تواند طی چند ماه آینده به ۴۷۷۰ دلار برسد.ethereum-worst-days-over

در کوتاه‌مدت، اگر فشار خرید بالا رفتن یابد، نرخ اتریوم امکان دارد به ۲۹۳۲ دلار برسد، ولی در لایه مقاومت ۲۷۷۹ دلار با چالشی سخت روبرو خواهد شد. در صورت ناکامی خریداران در غلبه بر این مقاومت، احتمال بازگشت نرخ به ۲۴۸۷ دلار وجود دارد.