خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

اتریوم دوباره اوج می‌گیرد؟ نگاهی به الگوهای جهش نرخ پس از جابجایی‌های بزرگ ETH


اتریوم دوباره اوج می‌گیرد؟ نگاهی به الگوهای جهش نرخ پس از جابجایی‌های بزرگ ETH | ایران ماین

به گزارش کمپانی تحلیلی آرخام اینتلیجنس (Arkham Intelligence)، در گذشته نرخ رمز ارز اتریوم (ETH) چند ماه پس از فروش‌های عمده توسط بنیاد اتریوم، تا ۵۰۰ درصد بالا رفته است، هرچند مشخص نیست که این بار نیز چنین اتفاقی رخ خواهد داد یا خیر.

همان‌طور که در خبرهای قبلی رمزارز نیوز نیز گزارش شد، بنیاد اتریوم در تاریخ ۲۳ آگوست حدود ۳۵ هزار ETH به نرخ ۹۶ میلیون دلار را به یک آدرس وابسته به صرافی کراکن ارسال کرد.

داده‌های آرخام نشان می‌دهند که بنیاد اتریوم پیش از این، در ۱۷ دسامبر ۲۰۲۰، حدود ۱۰۰ هزار اتریوم به نرخ تقریبی ۶۳ میلیون دلار (هر واحد ۶۳۵ دلار) را به فروش رسانده بود.

حدود پنج ماه بعد، یعنی در ۱۲ می ۲۰۲۱، نرخ اتریوم به ۴۱۸۲ دلار رسید و در نوامبر همان سال، سقف تاریخی ۴۸۹۱.۷۰ دلار را تجربه کرد.ethereum-foundation-sells-ether-kraken-eth-price

با این حال، بعضی از تحلیلگران شک دارند که آیا بنیاد اتریوم این بار هم زمان مناسبی را برای فروش انتخاب کرده است یا خیر.

در این میان، آیا میاگوچی (Aya Miyaguchi)، مدیر عملیاتی بنیاد اتریوم، اعلام کرده که این جابجایی بخشی از فعالیت‌های مدیریت خزانه به شمار می‌رود و به معنی فروش نیست.

او توضیح داده که بنیاد اتریوم با بودجه سالانه ۱۰۰ میلیون دلار که شامل کمک‌های مالی و حقوق‌ها می‌شود، بعضی پرداخت‌ها را تنها در قالب ارز فیات انجام می‌دهد.

او همچنین اشاره کرده که به دلیل پیچیدگی‌های مقرراتی، طی سال کنونی برای مدت طولانی نتوانسته‌اند فعالیت‌های خزانه‌داری را سر و سامان دهند. با این حال، انتظار می‌رود در آینده، فروش‌های برنامه‌ریزی‌شده و تدریجی صورت گیرد.

جابجایی اخیر یک ماه پس از جابجایی ۹۲ هزار اتریوم از یک کیف پول مرتبط با بنیاد که نرخ آن بیش از ۲۵۳ میلیون دلار بود، صورت گرفته است. این بنیاد همچنان حدود ۲۷۳ هزار اتریوم به نرخ بیش از ۷۵۱ میلیون دلار در اختیار دارد.