خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

ادامه کارایی ضعیف اتریوم در برابر بیت‌کوین؛ چرا ETH عقب‌ افتاده است؟


ادامه کارایی ضعیف اتریوم در برابر بیت‌کوین؛ چرا ETH عقب‌ افتاده است؟ | ایران ماین

در هفته‌های اخیر، بازار رمزارزها تحت فشار نزولی شدیدی قرار داشته و دارایی‌های بزرگ مانند بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) نتوانسته‌اند تغییرات مثبت قابل‌توجهی را ثبت کنند. هفته گذشته به‌ویژه برای این دو رمزارز بزرگ ناامیدکننده بود و هر دوی آن‌ها زیان‌های دو رقمی را تجربه کردند.

با وجود اینکه کارایی نرخ بیت‌کوین در دو فصل اخیر در سال ۲۰۲۴ ضعیف بوده، این رمزارز همچنان در مقایسه با اتریوم کارایی بهتری دارد. طبق گزارش جدید کمپانی کریپتوکوانت (CryptoQuant)، از زمان رویداد مرج یا ادغام (Merge) در سال ۲۰۲۲، اتریوم نسبت به بیت‌کوین ۴۴ درصد ضعیف‌تر عمل کرده است.

نرخ جفت‌ارز ETH/BTC در حال حاضر در حدود ۰.۰۴۲۵ دلار قرار دارد که پایین‌ترین لایه از آوریل ۲۰۲۱ است.

کارایی ضعیف اتریوم در برابر بیت‌کوین با وجود راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات اتریوم در ایالات متحده همچنان ادامه دارد و نرخ جفت‌ارز ETH/BTC از زمان تصویب این صندوق‌ها ۱۸ درصد نزول یافته است.bitcoin-outperformed-ethereum-by-44-since-the-merge-

تحلیلگران کریپتوکوانت علت این ضعف را به فعالیت نسبتاً ضعیف‌تر در پلتفرم اتریوم نسبت داده‌اند. به‌عنوان مثال، کارمزد تراکنش‌های پلتفرم اتریوم پس از به‌روزرسانی دنکون (Dencun) به طور مداوم نزول یافته و تعداد تراکنش‌ها به پایین‌ترین لایه چند سال اخیر خود، یعنی ۱۱، رسیده است.

علاوه بر این، عرضه کل اتریوم نیز از اوایل ماه آوریل، پس از به‌روزرسانی دنکون، به طور مداوم بالا رفته است. در حالی که بیت‌کوین در آوریل، چهارمین رویداد هاوینگ خود را تجربه کرده و پاداش ماینینگ‌کنندگان نزول یافته است.

در همین حال، نزول نسبی مقدار خرید و فروش اسپات ETH به BTC از ۱.۶ به ۰.۷۶ در هفته گذشته نشان می‌دهد که معامله‌گران تمایل بیشتری به بیت‌کوین دارند. تیم کریپتوکوانت پیش‌بینی می‌کند که اتریوم امکان دارد همچنان در برابر بیت‌کوین ضعیف عمل کند.

اگر ETH/BTC حدود ۵۰ درصد دیگر نزول یابد، به محدوده نرخ‌گذاری کمتر از رقم واقعی خواهد رسید.