خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

افت بی‌سابقه کارمزد تراکنش‌های اتریوم! این اتفاق به نفع پلتفرم است یا به ضرر آن؟


افت بی‌سابقه کارمزد تراکنش‌های اتریوم! این اتفاق به نفع پلتفرم است یا به ضرر آن؟ | ایران ماین

براساس داده‌های جدید منتشرشده، کارمزد پایه یا همان گس‌فی اتریوم پس از ارتقای دنکن (Dencun) به لایه بی‌سابقه ۰.۸ گیوی (gwei) نزول یافته است.

همان‌طور که می‌دانید، کاربران برای انجام تراکنش‌ها باید کارمزدی پرداخت کنند تا پلتفرم در برابر فعالیت‌های اسپم مقاوم باقی بماند. این کارمزد پایه، کمترین مقدار gwei است که باید برای دارای اعتبار بودن تراکنش‌ها پرداخت شود.

در همین راستا، کاربران می‌توانند با پرداخت کارمزدهای بالاتر، تراکنش‌های خود را در اولویت بگذارند.

به طور معمول، میزان کارمزدها به لایه تقاضا در پلتفرم بستگی دارد. لازم به یادآوری است که کارمزدهای اتریوم در ماه می ۲۰۲۲ به اوج خود، یعنی ۱۹۶ دلار، رسید.

ولی پس از به‌روزرسانی دنکن، قابلیت توسعه اتریوم بهبود یافته و تراکنش‌ها سریع‌تر و ارزان‌تر پردازش می‌شوند که به طور قابل‌توجهی کارمزدها را نزول داده است.

این نزول مداوم در کارمزدها، روایت ضدتورمی را برای طرفداران اتریوم به چالش کشیده است. براساس داده‌ها، تنها ۷,۷۲۹ نشان اتریوم در هفت روز گذشته سوزانده شده، در حالی که ۱۸,۰۶۴ نشان جدید در همین دوره زمانی صادر شده است‌اند.

در همین راستا، طبق گزارش کمپانی فیدلیتی (Fidelity)، در سه‌ماهه دوم سال کنونی، بلاکچین اتریوم بالاترین لایه تورم خود را تجربه کرده است. تحلیلگران این کمپانی پیش‌بینی می‌کنند که پلتفرم اتریوم در آینده نیز دوره‌های تورمی بیشتری را شاهد خواهد بود.

مارتین کوپلمن، یکی از بنیانگذاران Gnosis (یک زنجیره جانبی اتریوم که بر حفظ حریم خصوصی تمرکز دارد)، معتقد است که هزینه پایه ۲۳.۹ gwei برای جبران پاداش‌های استیکینگ ضروری است، بنابراین، اتریوم باید فعالیت بیشتری در لایه اصلی (L1) داشته باشد.