خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

انباشت ۲ میلیون بیت‌کوین توسط نهنگ‌های جدید! آیا بازار در آستانه انفجار است؟


انباشت ۲ میلیون بیت‌کوین توسط نهنگ‌های جدید! آیا بازار در آستانه انفجار است؟ | ایران ماین

نهنگ‌های بیت‌کوین (BTC) در جدیدترین مرحله انباشت خود، ۱.۹۷ میلیون BTC را به کیف‌پول‌های جدید منتقل کرده‌اند که بیانگر تغییری بزرگ در احساسات سرمایه‌گذاران است.

این انباشت پس از بالا رفتن تعداد دارندگان بلندمدت رخ داده و تغییر رفتار فعالان بازار را همزمان با تثبیت نرخ بیت‌کوین در نزدیکی سقف تاریخی آن نشان می‌دهد.

در هفته‌های اخیر، کیف‌پول‌های جدید به طور فعال در حال انباشت بیت‌کوین بوده‌اند و طبق اطلاعات موجود، موجودی بیت‌کوین در کیف‌پول‌های با سن کمتر از ۱۵۵ روز، در سال کنونی بیش از ۸۱۳ درصد بالا رفته است.

این کیف‌پول‌های جدید تنها به دلیل جابجایی امنیتی از کیف‌پول‌های قدیمی ایجاد نشده‌اند و احتمالاً بیانگر ورود سرمایه‌گذاران سازمانی به بازار رمزارزها هستند.

در این میان، گزارش‌های دیگر نیز حاکی از آنند که نهنگ‌ها تقریباً تمام بیت‌کوین‌های تازه ‌تولیدشده از ماه می ۲۰۲۴ را خریداری کرده‌اند. با بالا رفتن تقاضا، موجودی بیت‌کوین در بازار کمتر شده که یک سیگنال مثبت به شمار می‌رود.

علاوه بر بیت‌کوین، فعالیت نهنگ‌ها در بازار دیگر رمزارزها نیز بالا رفته است؛ به ویژه نهنگ‌ها در حال انباشت مقادیر زیادی نشان آوه (AAVE) هستند که احتمالاً منجر به بالا رفتن نرخ آن خواهد شد.

همچنین، خریداران صندوق‌های ETF اثر زیادی بر انباشت بیت‌کوین داشته و پیش‌بینی می‌شود آن‌ها در هفته سوم اکتبر، بیش از ۱ میلیارد دلار بیت‌کوین خریداری کنند.

این تغییرات نشان می‌دهند که در چرخه کنونی، سرمایه‌گذاران بزرگ علی‌رغم نوسان نرخ نزدیک به سقف تاریخی، همچنان به انباشت بیت‌کوین ادامه می‌دهند.

در همین راستا، بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که نرخ بیت‌کوین به دلیل بحران‌های ژئوپلیتیک و تأثیرات آن بر اقتصاد، بالا رفتن یابد.

علاوه بر این‌ها، سیگنال‌های صعودی دیگری در نمودار رنگین‌کمان بیت‌کوین، شاخص ترس و طمع، و شاخص سود باز خرید و فروش آتی این رمز ارز نیز مشاهده می‌شود.