خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

اگر نرخ بازار اتریوم به بیت‌کوین برسد، نرخ ETH به چه رقمی خواهد رسید؟


اگر نرخ بازار اتریوم به بیت‌کوین برسد، نرخ ETH به چه رقمی خواهد رسید؟ | ایران ماین

اتریوم (ETH)، دومین رمز ارز بزرگ از نظر نرخ بازار، به عنوان نزدیک‌ترین و بزرگ‌ترین رقیب بیت‌کوین (BTC) شناخته می‌شود. گزارش‌های اخیر حاکی از آنند که نرخ اتریوم می‌تواند با دستیابی به نرخ بازار بیت‌کوین، ۳۰۹ درصد بالا رفتن یابد.

در حال حاضر، نرخ اتریوم به ۲۶۴۸ دلار رسیده و نرخ بازار آن حدود ۳۱۸.۲ میلیون دلار می باشد. هرچند این رقم قابل‌توجه است و اتریوم در حوزه‌ امور مالی بدون مرکزیت (دیفای)، نشان‌های غیرقابل تعویض (NFT) و دیگر بخش‌ها به‌طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد، ولی با نرخ بازار فعلی بیت‌کوین (۱.۲۹۸ تریلیون دلار) فاصله زیادی دارد.

با این حال، انتظار می‌رود که با جابجایی بلاکچین اتریوم به یک سیستم اثبات سهام و بالا رفتن پذیرش سازمانی آن، نرخ ETH بهبود یابد و به یک رقیب جدی برای بیت‌کوین تبدیل شود.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند در صورتی که نرخ بازار اتریوم به ۱.۲۹۸ تریلیون دلار برسد، با توجه به میزان عرضه در جریان آن، نرخ اتریوم به حدود ۱۰،۷۸۵ دلار خواهد رسید.

در همین راستا، ویتالیک بوترین، خالق و یکی از بنیانگذاران اتریوم، به‌تازگی اصول کلیدی برای توسعه و پذیرش اتریوم را ارائه کرده است. او بر اهمیت توسعه متن باز، استانداردهای باز، اولویت دادن به تمرکززدایی و ایمنی و همچنین، ضرورت همکاری در راستای اهداف اتریوم تأکید کرده است.

این اصول، در صورت اجرای مؤثر، می‌توانند جذابیت اتریوم را بالا رفتن دهند و پتانسیل آن برای رقابت با بیت‌کوین را ارتقا کنند.

در این میان، نگاهی به نمودار اتریوم نشان می‌دهد که نرخ این رمزارز از اوایل سال ۲۰۲۴ دچار اصلاح قابل‌توجهی شده و از ۳۹۷۴ دلار به ۲۶۴۸ دلار نزول یافته است.here-ethereum-price-captures-total-bitcoin-market-cap

اگر حجم فروش فعلی همچنان ادامه پیدا کند، نرخ اتریوم امکان دارد تا ۱۸.۷ درصد دیگر نزول یابد و به خط روند حمایتی مهمی برسد که در گذشته به‌عنوان یک منطقه انباشت کلیدی عمل کرده و موجب بالا رفتن نرخ شده است.