خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

ایجاد سندباکس نظارتی برای سرویس ها رمزارزی در تایلند!


ایجاد سندباکس نظارتی برای سرویس ها رمزارزی در تایلند! | ایران ماین

نهادهای مالی تایلند در ۹ آگوست از راه‌اندازی یک «سندباکس نظارتی» خبر دادند که هدف آن آزمایش و بهبود سرویس ها ارزهای دیجیتال است. این اقدام در ادامه رویکرد گام‌به‌گام کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند (SEC) صورت گرفت که از اوایل سال کنونی آغاز شده است.

در ماه مارس، هیئت مدیره SEC تایلند با ایجاد سندباکس نظارتی دارایی‌های دیجیتال موافقت کرد و در جلسه‌ عمومی ماه می، اکثر کمپانی‌کنندگان اعم از عموم مردم و ذی‌نفعان با اصول و اصلاحات پیشنهادی موافقت کردند.

اکنون این سندباکس نظارتی، به کمپانی‌ها اجازه می‌دهد که سرویس ها مرتبط با ارزهای دیجیتال خود را بدون نیاز به تطابق کامل با مقررات فعلی آزمایش کنند. این کمیسیون اعلام کرد که از امروز، سندباکس برای ثبت‌نام باز است و از نوآوران دعوت به مشارکت کرده است.

این سندباکس نظارتی نه تنها به عنوان یک محیط آزمایشی برای سرویس ها ارزهای دیجیتال عمل می‌کند، بلکه به توسعه نوآورانه در بازار سرمایه تحت چارچوب مقررات انعطاف‌پذیر کمک خواهد کرد.

مقررات خاصی برای سندباکس تعیین شده است که شامل معیارهای واجد شرایط بودن کمپانی‌کنندگان و دامنه آزمایش‌های مجاز است.

سرویس ها واجد شرایط برای آزمایش شامل بازارهای معاملاتی، کارگزاران، معامله‌گران، مدیران صندوق، مشاوران و ارائه‌دهندگان کیف‌پول‌های حضانتی می‌شود. کمپانی‌کنندگان باید دامنه سرویس ها خود را به‌طور شفاف مشخص کنند تا ریسک‌های احتمالی را نزول دهند.

تایلند تاکنون موضع مثبتی نسبت به ارزهای دیجیتال داشته است. در ماه فوریه، وزارت خزانه‌داری تایلند مالیات بر نرخ افزوده (VAT) را بر خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال لغو کرد.

این معافیت مالیاتی به عنوان گامی برای پیشبرد تایلند به سمت تبدیل شدن به یک مرکز منطقه‌ای دارایی دیجیتال اعلام شد.