خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

بازی‌های وب ۳ و چالش جذب کردن گیمرها؛ بلاکچین تون چگونه این مشکل را حل می‌کند؟


بازی‌های وب ۳ و چالش جذب کردن گیمرها؛ بلاکچین تون چگونه این مشکل را حل می‌کند؟ | ایران ماین

طبق گزارش‌ها، یکی از دلایل اصلی که بعضی از گیمرها هنوز بازی‌های وب ۳ را امتحان نکرده‌اند، فرآیند پیچیده استفاده از کیف پول‌های رمز ارز است.

استاندارد بازی وب ۳ به نام الیمپیکس (Elympics) طی همکاری با کمپانی‌های بلاکچین گیم الینس (BGA) و پلی تو ارن (PlayToEarn)، گزارشی را تحت عنوان «آینده بازی‌های وب ۳ رقابتی خواهد بود: گزارش جهانی بازی ۲۰۲۴» ارائه داده است.

در این گزارش، وضعیت فعلی بازی‌های بلاکچینی بررسی شده و نظرات هزار گیمر از سراسر جهان راجع به بازی‌های وب ۳ جمع‌آوری شده است.

بیش از ۱۰ درصد از کمپانی‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که پیچیدگی کیف پول‌های رمز ارز دلیل اصلی عدم تجربه بازی‌های بلاکچینی است.

همچنین، ۷.۳ درصد بیان کرده‌اند که نرخ بازی‌های وب ۳ را درک نمی‌کنند و ۲.۴ درصد از گیمرها اظهار داشته‌اند که از بازی‌های وب ۲ راضی هستند. علاوه بر این، ۹.۱ درصد اعلام کرده‌اند که بازی‌های مبتنی بر بلاکچین برایشان جذاب نیست.

از سوی دیگر، بسیاری از گیمرهای علاقه‌مند به بازی‌های وب ۳، علت علاقه خود را امکان کسب درآمد و دریافت ایردراپ عنوان کرده‌اند. همچنین، رقابت با سایر بازیکنان نیز یکی از دلایل محبوب برای بازی کردن به شمار می‌آید.

میخال دابروفسکی (Michal Dabrowski)، مدیر اجرایی الیمپیکس، در این گزارش اعلام کرده که بازی‌های وب ۳ هنوز نتوانسته‌اند به‌طور گسترده‌ای برای گیمرهای معمولی جذابیت ایجاد کنند.

با این حال، او معتقد است که تغییرات بزرگی در راه است و با ورود کاربران پلتفرم‌هایی مانند تون (TON) به این حوزه، پلتفرم‌های توزیع اجتماعی قوی‌تری ایجاد خواهد شد.

در حال حاضر، پروژه‌های کریپتویی مانند تون در تلاش برای نزول موانع موجود در استفاده از کیف پول‌های الکترونیکی هستند تا گیمرها راحت‌تر بتوانند وارد حوزه وب ۳ شوند.

بازی‌های کلیکی تلگرام که اخیراً از محبوبیت بالایی برخوردار شده‌اند، شروعی برای دستیابی به چنین هدفی محسوب می‌شوند.