خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

بالا رفتن اعتماد هولدرهای کوتاه‌مدت به تون‌کوین؛ آیا TON آماده یک رالی جدید است؟


بالا رفتن اعتماد هولدرهای کوتاه‌مدت به تون‌کوین؛ آیا TON آماده یک رالی جدید است؟ | ایران ماین

تون‌کوین (TON)، رمز ارز بومی بلاکچین تون تلگرام، در ۳۰ روز گذشته با چالش‌های زیادی مواجه شده و نرخ آن با ۱۵ درصد نزول، به ۵.۲۱ دلار رسیده است.

این افت نرخ باعث شده که بسیاری از هولدرهای کوتاه‌مدت زیان‌های تحقق‌نیافته‌ای را تجربه کنند. با این حال، همین هولدرهای کوتاه‌مدت می‌توانند نقشی کلیدی در بهبود احتمالی تون‌کوین ایفا کنند؛ چرا که امکان دارد به دنبال بهره‌مند شدن از بازگشت نرخ در آینده باشند.

داده‌های پلتفرم تحلیلی اینتودبلاک (IntoTheBlock) نشان می‌دهند تعداد معامله‌گرانی که طی ۳۰ روز گذشته تون‌کوین را هولد کرده‌اند، حدود ۵۳ درصد بالا رفته است.

همچنین، تعداد آدرس‌هایی که طی ۳۰ تا ۳۶۵ روز گذشته این نشان را انباشت کرده‌اند، ۲۰ درصد بالا رفتن داشته است. در مقابل، تعداد دارندگان بلندمدت تنها اندکی بالا رفته است.

به طور کلی، بالا رفتن در تعداد هولدرهای کوتاه‌مدت معمولاً نشانه‌ای از اعتماد به بازگشت نرخ است و اگر این روند ادامه یابد، تون‌کوین امکان دارد حجم فروش کمتری را تجربه کند.

در این رابطه، نمودار روزانه تون‌کوین هم نشان می‌دهد که شاخص تعادل قدرت (BoP) – شاخصی که تفاوت بین قدرت خریداران و فروشندگان را سنجش می‌کند – بالا رفته و این موضوع، از احتمال بازگشت نرخ تون‌کوین پشتیبانی می‌کند.

بر اساس نمودار روزانه، تون‌کوین اکنون در محدوده ۵.۲۳ دلار معامله می‌شود که پیش از این منجر به یک رالی شده و اکنون به‌ عنوان یک منطقه تقاضای حیاتی عمل می‌کند.

با این حال، برای تأیید این پتانسیل صعودی، به بررسی شاخص‌های دیگری مانند شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز نیاز است.bulls-stop-toncoin-from-going-underwater

شاخص RSI هنوز روند خاصی را نشان نمی‌دهد، ولی اگر تون‌کوین بتواند مقاومت ۵.۵۵ دلار را بشکند، امکان دارد تا ۵.۷۶ دلار بالا رفتن یابد.

در صورت عدم موفقیت تون‌کوین در شکست این مقاومت، این احتمال وجود دارد که نرخ آن به زیر ۵ دلار نزول یافته و به لایه حمایتی ۴.۸۶ دلار برسد.