خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

بالا رفتن نرخ اتنا پس از رقابت مستقیم با تتر!


بالا رفتن نرخ اتنا پس از رقابت مستقیم با تتر! | ایران ماین

نرخ رمز ارز ENA، نشان بومی پروژه دیفای اتنا (Ethena)، با بالا رفتن ۲۴.۳ درصدی طی ۲۴ ساعت گذشته به ۰.۳۳۶۸ دلار و نرخ بازار آن به ۹۲۶ میلیون دلار رسیده است.

در همین حال، مقدار خرید و فروش روزانه نیز با جهشی ۱۷۶ درصدی به ۲۳۷.۷ میلیون دلار بالا رفته است.

این توسعه پس از آن اتفاق افتاد که اتنا، رقیبی مستقیم را برای تتر به نام UStb ابلاغ کرد و USDe، ارز پایدار این پروژه، با رسیدن به نرخ بازار ۳ میلیارد دلار به سریع‌ترین پروژه دیفای در حال توسعه تبدیل شد.

ارز پایدار USDe به کاربران امکان می‌دهد که با سپرده‌گذاری ۱ دلار، پوزیشنی بدون نوسان و دوگانه بین اتریوم استیک‌شده و پوزیشن شورت اتریوم کسب کنند و بهره‌وری قابل توجهی بین ۱۰ تا ۱۳ درصد سالانه داشته باشند.

این ویژگی‌ها باعث شد که USDe در مدت ۷ ماه به نرخ کل دارایی قفل‌شده (TVL) ۳.۷ میلیارد دلار برسد و سریع‌ترین توسعه را در بین ارز پایدار‌ها تجربه کند.

اتنا همچنین توزیع ارز پایدار USDe را مانند تتر به شکل گسترده‌ای انجام داده و آن را به محصولی قدرتمند در بازار تبدیل کرده است. علاوه بر این، صرافی بای‌بیت (Bybit) قابلیت خودکار کسب سود را برای USDe در پلتفرم خود فراهم نموده است.

در حال حاضر، حدود ۳۸.۶ میلیارد دلار ارز پایدار در صرافی‌های متمرکز وجود دارد. اگر دارندگان فقط ۲۰ درصد از این نشان‌ها به جای نگهداری دارایی، تصمیم به کسب بازده از USDe بگیرند، نرخ بازار این ارز پایدار چهار برابر خواهد شد.

USDe همچنین بهره‌وری ۵ تا ۸ درصدی نسبت به نرخ بهره فدرال رزرو دارد و با نزول بیشتر نرخ‌ها، این اختلاف بالا رفته و USDe به گزینه‌ای جذاب‌تر برای سرمایه‌گذاران تبدیل خواهد شد.

گفتنی است که بالا رفتن نرخ ENA در ماه گذشته به ۶۰ درصد رسیده و پیش‌بینی می‌شود که با ادامه تغییرات مثبت، این روند صعودی ادامه یابد.