خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

با وجود بهبود نسبی بازار، چرا ماینرهای بیت‌کوین همچنان در حال فروش هستند؟


با وجود بهبود نسبی بازار، چرا ماینرهای بیت‌کوین همچنان در حال فروش هستند؟ | ایران ماین

ماینرهای بیت‌کوین (BTC) اخیراً رویکردی محتاطانه اتخاذ کرده‌اند و بخشی از کوین‌های خود را به فروش رسانده‌اند. نزول ذخایر ماینرها معمولاً به عنوان نشانه‌ای از روند نزولی در بازار شناخته می‌شود؛ چرا که امکان دارد ناشی از نزول سودآوری آن‌ها باشد.

طبق داده‌های گلس‌نود (Glassnode)، موجودی بیت‌کوین در آدرس‌های ماینرها از تاریخ ۲ سپتامبر به تدریج نزول یافته و در حال حاضر حدود ۱.۸ میلیون بیت‌کوین به نرخ تقریبی ۹۹ میلیارد دلار در اختیار آن‌ها قرار دارد.

نزول موجودی ماینرها معمولاً نشان می‌دهد که ماینرها در حال فروش دارایی‌های خود هستند که اغلب به دلیل سودآوری پایین است.

با این حال، این فروش مستمر با وجود بالا رفتن درآمد کل ماینینگ‌کنندگان از کارمزد تراکنش‌ها و پاداش‌های بلاک اتفاق افتاده است. به گزارش گلس‌نود، درآمد کل ماینرها در دو روز گذشته ۱۵ درصد بالا رفته است.

در همین حال، نرخ بیت‌کوین که هم‌اکنون حدود ۵۶۹۶۰ دلار می باشد، طی هفت روز گذشته تقریباً ۳.۵ درصد نزول یافته است. این واقعیت نشان می‌دهد که ماینرها به دلایل مختلفی، مانند دلواپسی از وضعیت کلی بازار، در حال فروش هستند.bitcoin-miners-trim-holdings-in-september

فروش ماینرها می‌تواند به دلایل دیگری، از جمله کسب سود یا تأمین نقدینگی برای پوشش هزینه‌های عملیاتی نیز باشد. در این میان، شاخص احساسات بازار به لایه منفی ۰.۴۹ رسیده که بیانگر شرایط نامطلوب و غالب بودن احساسات منفی، مانند ترس و عدم اطمینان در بحث‌های اجتماعی است.

از طرفی، شاخص ترس و طمع نیز نشان می‌دهد که بازار در وضعیت ترس قرار دارد و دارندگان بیت‌کوین امکان دارد تمایل بیشتری به فروش داشته باشند.

در صورت بالا رفتن حجم فروش، بیت‌کوین امکان دارد به لایه حمایتی ۵۵۲۴۶ دلار برسد و در صورت شکستن این پشتیبانی، احتمال افت بیشتر تا حدود ۴۹۵۱۶ دلار وجود دارد که دلواپسی‌های بیشتری را در بازار به وجود خواهد آورد.

از سوی دیگر، اگر احساسات بازار بهبود یابد، بیت‌کوین امکان دارد مقاومت ۵۸۷۹۰ دلار را آزمایش کند و در صورت غلبه بر آن، به سمت ۶۱۶۵۵ دلار حرکت نماید.