خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

بیت‌کوین زیر ذره‌بین تحلیلگران؛ آیا بریک‌اوت نرخ تایید می‌شود؟


بیت‌کوین زیر ذره‌بین تحلیلگران؛ آیا بریک‌اوت نرخ تایید می‌شود؟ | ایران ماین

در هفته اخیر، نرخ بیت‌کوین (BTC) موضوع اصلی بحث‌های تحلیلگران بوده و داده‌های جدید از بایننس (Binance) و اینتو‌دبلاک (IntoTheBlock) گمانه‌زنی‌ها راجع به روند بعدی این رمز ارز را ارتقا کرده است.

بر اساس داده‌های کوین‌گلس (Coinglass)، ۵۸.۲۳ درصد از حساب‌های بایننس با پوزیشن باز در بیت‌کوین، نزولی شدن نرخ را پیش‌بینی می‌کنند.

با این حال، در صورتی که نرخ بیت‌کوین خلاف پیش‌بینی حرکت کند، معامله‌گران مجبور به بستن پوزیشن‌های شورت خود خواهند شد که این امر به نوبه خود جهش بیشتر نرخ را به همراه خواهد داشت.

طبق گزارش اینتو‌دبلاک، تعداد آدرس‌های فعال بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ درصد بالا رفته و به ۷۶۴.۳۸ هزار عدد رسیده است که می‌تواند نشانه‌ای از توسعه تقاضا و احتمال افزایش نرخ باشد.

با وجود پوزیشن‌های شورت، داده‌های مربوط به لیکوییدیتی همچنان حاکی از احتمال افزایش نرخ هستند. یک لایه قیمتی کلیدی، لایه ۶۸۶۰۰ دلار می باشد که امکان لیکویید شدن حدود ۴۹.۰۲ میلیون دلار بیت‌کوین در آن وجود دارد.

لایه مقاومت فعلی بیت‌کوین در ۶۷۴۰۰ دلار قرار گرفته که در صورت غلبه نرخ بر آن، هدف بعدی احتمالا ۸۶۶۰۰ دلار خواهد بود.

در همین حال، یکی دیگر از تحلیلگران به شکست الگوی بلندمدت‌ نزولی چارت نرخ بیت‌کوین در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۲۴ اشاره کرده است.

در حال حاضر، نرخ این رمز ارز، از یک کانال نزولی که از مارس ۲۰۲۴ در آن نوسان می‌کرد خارج شده و آماده یک افزایش چشمگیر است.bitcoin-on-edge-short-sellers-vs-a-86600-btc-breakout-

پس از شکست این طرح، بعضی هدف ۷۲ هزار دلار را برای نرخ بیت‌کوین پیش‌بینی کرده‌اند؛ با این حال، تأیید نهایی این شکست زمانی خواهد بود که نرخ بیت‌کوین کندلی بالاتر از لایه ۶۸۸۰۰ دلار تشکیل دهد.