خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

بیت‌کوین و بازار سهام، هم‌مسیر در افزایش! آیا رکوردهای جدیدی در راه است؟


بیت‌کوین و بازار سهام، هم‌مسیر در افزایش! آیا رکوردهای جدیدی در راه است؟ | ایران ماین

بر اساس مطالعات اخیر کوین‌بیس، همبستگی بین ارزهای دیجیتال و بازارهای سهام به طور قابل‌توجهی بالا رفته و به بالاترین لایه خود در دو سال اخیر رسیده است.

تا سپتامبر ۲۰۲۴، این همبستگی حدود ۵۰ درصد تخمین زده می‌شود که به‌ویژه تحت اثر سیاست‌های پولی انبساطی کشورهایی مانند آمریکا و چین قرار گرفته است. این تغییرات به‌ویژه برای سرمایه‌گذارانی که در هر دو بازار فعالیت می‌کنند، اهمیت زیادی دارد.

اقدامات فدرال رزرو آمریکا در نزول نرخ بهره، اثر بسزایی بر بالا رفتن این همبستگی داشته است. پس از نزول ۵۰ واحدی نرخ بهره، بیت‌کوین و سهام کمپانی‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال، از جمله مایکرواستراتژی و کوین‌بیس، توسعه چشمگیری را تجربه کردند.

این توسعه نشان می‌دهد که سیاست‌های انبساطی فدرال رزرو برای تحریک اقتصاد، بر هر دو بازار سهام و ارزهای دیجیتال اثر مثبتی داشته است.

در همین حال، کارولین مورون، یکی از بنیانگذاران اوربیت‌ مارکتس (Orbit Markets)، اشاره کرده که شرایط اقتصاد کلان در حال حاضر مهم ترین عامل حرکت نرخ ارزهای دیجیتال است.

مطالعات کوین‌بیس همچنین نشان می‌دهد که اتریوم در این دوره کارایی بهتری نسبت به بیت‌کوین داشته است. پس از اعلامیه اخیر فدرال رزرو، اتریوم با ۸ درصد بالا رفتن نرخ روبرو شد که بیانگر توجه بیشتر سرمایه‌گذاران به آلت‌کوین‌ها است.

با این حال، فروش ۱۰۰ واحد ETH توسط بنیاد اتریوم و مجموعا فروش ۳۵۰۰ واحد از این رمزارز در سال کنونی، دلواپسی‌هایی را در بازار ایجاد کرده است.

در این میان، سرمایه‌گذاران به بخش‌های دیگری نظیر میم‌کوین‌ها، بازی‌ها و راه‌حل‌های لایه ۲ نیز توجه زیادی نشان می‌دهند.

با بالا رفتن نقدینگی جهانی (Global M۲) به میزان ۱.۴۲۶ تریلیون دلار در هفته گذشته، دارایی‌های پرریسکی مانند بیت‌کوین از این شرایط بهره‌مند شده‌اند.

بر اساس داده‌های بازار، نرخ بیت‌کوین طی هفت روز گذشته کارایی مثبتی داشته و به نزدیکی ۶۶ هزار دلار رسیده است. در ماه سپتامبر، بیت‌کوین برخلاف انتظارها بیش از ۱۱ درصد توسعه کرده است، در حالی که شاخص S&P ۵۰۰ هم حدود ۴ درصد بالا رفته است.crypto-and-stocks-moving-together-coinbase-research-unveils-high-correlation

علی مارتینز، بررسی‌کننده معروف، پیش‌بینی کرده که این بالا رفتن نقدینگی امکان دارد در ماه اکتبر نیز ادامه یابد.