خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

تاریخ اجرای هاردفورک چانگ مشخص شد! آیا کاردانو به جمع ۱۰ رمزارز برتر برمی‌گردد؟


تاریخ اجرای هاردفورک چانگ مشخص شد! آیا کاردانو به جمع ۱۰ رمزارز برتر برمی‌گردد؟ | ایران ماین

در ۲۴ ساعت گذشته، رمز ارز کاردانو (ADA) به مدت کوتاهی به جمع ۱۰ ارز برتر بازار پیوست. بالا رفتن ۵ درصدی نرخ این رمز ارز در این مدت، باعث شد تا نرخ بازار آن از ترون (TRX) پیشی بگیرد.

با این حال، در حال حاضر و پس از اصلاح نرخ، ADA دوباره به جایگاه قبلی خود، یعنی پایین‌تر از ترون، بازگشته است.

پلتفرم کاردانو پس از ماه‌ها انتظار، آماده راه‌اندازی هارد فورک چانگ (Chang) است. در اواخر ماه جولای، با عرضه نسخه جدید ۹.۱ برای نودها، پلتفرم برای این به‌روزرسانی آماده شد و بیش از ۷۰ درصد از اپراتورهای استخرهای سهام (SPOs) به این نسخه ارتقا یافتند.

همچنین، توسعه‌دهندگان و بازارهای معاملاتی نیز برای این به‌روزرسانی آماده هستند.

با وجود بالا رفتن اخیر نرخ ADA به دلیل هیجان پیرامون هاردفورک چانگ، این رمز ارز همچنان ۸۸ درصد پایین‌تر از سقف تاریخی خود در سپتامبر ۲۰۲۱ قرار دارد.

سقف قبلی ADA در زمان عرضه هاردفورک آلونزو (Alonzo) که قابلیت قراردادهای هوشمند را به پلتفرم کاردانو اضافه کرد، به ثبت رسید.

شایان ذکر است نرخ کاردانو در حالی بالا رفته که بازار کلی ارزهای دیجیتال با نوسانات شدیدی روبرو است. به همین دلیل، حرکت نرخ ADA اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است.

بر اساس گزارش‌های جدید، تاریخ نهایی برای اجرای هاردفورک چانگ، سه‌شنبه ۲۷ آگوست تعیین شده و تصمیم نهایی برای این تاریخ در روز جمعه ۲۳ آگوست اتخاذ خواهد شد.

در صورت عدم تصویب، تاریخ جایگزین ۳ سپتامبر در نظر گرفته شده، ولی وضعیت فعلی نشان می‌دهد که این ارتقا به احتمال زیاد در ۲۷ آگوست اجرا خواهد شد.

از نظر فنی نیز، به نظر می‌رسد که دوره نوسان جانبی نرخ کاردانو به پایان رسیده است. احساسات بازار در حال تغییر است و به نظر می‌رسد که خریداران آماده به دست گرفتن کنترل بازار هستند.

مقدار خرید و فروش ADA در ۲۴ ساعت گذشته با افزایشی ۳۹ درصدی به ۳۵۳.۸ میلیون دلار رسیده که بیانگر بازگشت خریداران به بازار است.

همچنین، اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI) کاردانو به لایه ۴۸.۷۳۲ رسیده که از بالا رفتن فشار خرید حکایت دارد و معمولاً در کوتاه‌مدت به بالا رفتن نرخ منجر می‌شود.