خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

تتر از صرافی کوین بیس حذف می‌شود‌؟ ماجرا چیست؟


تتر از صرافی کوین بیس حذف می‌شود‌؟ ماجرا چیست؟ | ایران ماین

صرافی رمز ارز کوین‌بیس (Coinbase) قصد دارد تا پایان سال میلادی تمام ارز پایدار‌هایی که مجوزهای لازم اتحادیه اروپا را ندارند از فهرست خود حذف کند تا با مقررات جدید «بازار دارایی‌های دیجیتال اتحادیه اروپا» یا همان MiCA همخوانی داشته باشد.

کوین‌بیس اعلام کرد که در این رابطه، سرویس ها مربوط به ارز پایدار‌هایی که با MiCA مطابقت ندارند، برای کاربران منطقه اقتصادی اروپا (EEA) تا ۳۰ دسامبر ۲۰۲۴ محدود خواهد شد.

بر اساس داده‌های کوین‌گکو (CoinGecko)، کوین‌بیس دومین صرافی بزرگ رمز ارز پس از بای‌بیت (Bybit) است و مانند دیگر کمپانی‌ها تلاش می‌کند تا با مقررات MiCA مطابقت پیدا کند.

مقررات مرتبط با ارز پایدار‌ها از ۳۰ ژوئن عملیاتی شدند و بر اساس آن، صادرکنندگان ارز پایدار‌ها باید مجوز پول الکترونیکی (e-money) را در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا اخذ کنند.

تا کنون، بسیاری از ارز پایدار‌ها موفق به دریافت این مجوز نشده‌اند. کمپانی سیرکل (Circle) که دومین ناشر بزرگ ارز پایدار‌ها است، در جولای اولین مجوز «موسسه صادر‌کننده پول الکترونیکی» را در اتحادیه اروپا دریافت کرد ولی تتر (Tether)، بزرگ‌ترین ناشر ارز پایدار‌ها، هنوز موفق به دریافت این مجوز نگردیده.

کمپانی تتر ضمن استقبال از تلاش‌های اتحادیه اروپا برای ایجاد چارچوب MiCA ، بیان داشت که این چارچوب بعضی پیچیدگی‌های خاص را برای ارز پایدار‌ها در این منطقه ایجاد می‌کند.

تتر همچنین اعلام کرد که در حال توسعه یک راه‌حل فناورانه برای مواجهه با این موانع است که به‌طور ویژه برای بازار اروپا طراحی شده و به‌زودی ارائه خواهد شد.

کوین‌بیس در ماه نوامبر جزئیات بیشتری از برنامه خود را اعلام خواهد کرد و به مشتریان منطقه اقتصادی اروپا گزینه‌هایی برای استفاده از ارز پایدار‌های مجاز مانند یواس‌دی کوین (USDC) و یورو کوین (EURC) ارائه خواهد داد.