خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

تحلیل سیگنال‌های متناقض تون‌کوین؛ خریداران می‌توانند روند نزولی را تغییر دهند؟


تحلیل سیگنال‌های متناقض تون‌کوین؛ خریداران می‌توانند روند نزولی را تغییر دهند؟ | ایران ماین

چشم‌انداز تون‌کوین (TON) بار دیگر منفی شده و نرخ این رمز ارز پس از ظهور سیگنال‌های نزولی به طور پیوسته در حال نزول است.

طی ۲۴ ساعت گذشته، تون‌کوین یک افت ۱.۴۴ درصدی را تجربه کرده و در حال حاضر، با نرخ ۵.۵۰ دلار معامله می‌شود. با این حال و علی‌رغم این روند نزولی، فعالان بازار همچنان به خرید این آلت‌کوین ادامه می‌دهند که امکان دارد نشانه‌ای از امید به معکوس شدن روند باشد.

تحلیل تکنیکال نمودار روزانه تون‌کوین نشان می‌دهد که سیگنال تقاطع مرگ در تاریخ ۱۳ سپتامبر ظاهر شده است. این سیگنال زمانی به وجود می‌آید که میانگین متحرک کوتاه‌مدت ۵۰ روزه به زیر میانگین متحرک بلندمدت ۲۰۰ روزه عبور کند و معمولاً بیانگر ادامه حرکت نزولی است.

این سیگنال پس از رسیدن تون‌کوین به اوج هفت‌روزه خود در ۵.۷۷ دلار ظاهر شده است.toncoin-faces-death-cross

با این حال، تشکیل این تقاطع مرگ هم نتوانسته مانع از خرید سرمایه‌گذاران شود. برعکس، انباشت این رمزارز بالا رفته که در وضعیت شاخص جریان پول چایکین (CMF)، که در حال حاضر ۰.۰۵ است و روندی صعودی دارد، مشهود است.

این موضوع بدان معناست که حجم فروش امکان دارد به‌اندازه‌ای که به‌نظر می‌رسد، قوی نباشد و خریداران تون‌کوین می‌توانند منجر به بازگشت نرخ در کوتاه‌مدت شوند.

شاخص مکدی (MACD) نیز از این چشم‌انداز پشتیبانی می‌کند. در این شاخص، خط مکدی از خط سیگنال عبور کرده که بیانگر بالا رفتن خرید و خوش‌بینی معامله‌گران است. بنابراین، اگر فشار خرید ادامه یابد، امکان دارد اثر تقاطع مرگ خنثی شده و نرخ به لایه مقاومت ۶.۸۲ دلار برسد.

در مقابل، اگر فشار خرید نزول پیدا کند، روند نزولی امکان دارد ادامه یابد و نرخ تون کوین را با افتی ۱۹ درصدی به ۴.۴۶ دلار، کمترین میزان در شش ماه گذشته، برساند.