خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

توسعه سهام مایکرواستراتژی؛ کاتالیزوری برای جهش نرخ بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار؟


توسعه سهام مایکرواستراتژی؛ کاتالیزوری برای جهش نرخ بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار؟ | ایران ماین

نرخ سهام کمپانی مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، بزرگ‌ترین هولدر شرکتی بیت‌کوین، اخیراً با توسعه چشمگیری به ۱۹۲.۲۰ دلار رسیده و در آستانه عبور از ۲۰۰ دلار قرار دارد.

اگر این روند صعودی ادامه یابد، پیش‌بینی می‌شود که نرخ بیت‌کوین (BTC) نیز از نرخ سهام این کمپانی پیروی کرده و به زودی تا مرز ۷۰ هزار دلار و حتی بالاتر توسعه کند.

در ماه گذشته، نرخ سهام مایکرواستراتژی با رشدی ۵۳ درصدی، توجه بسیاری از معامله‌گران را به خود جلب کرده است. از زمانی که این کمپانی در آگوست ۲۰۲۰ استراتژی خرید بیت‌کوین را اتخاذ کرد، نرخ سهام آن ۱۲۰۸ درصد توسعه داشته؛ در حالی که نرخ بیت‌کوین در همین مدت ۴۴۵ درصد بالا رفته است.

این کارایی فوق‌العاده باعث شده که سهام مایکرواستراتژی در بین ده سهم برتر شاخص S&P ۵۰۰ قرار بگیرد.

در این میان، به گفته مارکوس تیلن، بنیان‌گذار ۱۰xResearch، اگرچه نرخ سهام این کمپانی در مقایسه با بیت‌کوین، ۴۴ درصد بالاتر از نرخ واقعی خود است، ولی پس از عبور از ۱۸۰ دلار همچنان به توسعه خود ادامه خواهد داد.

او همچنین اضافه کرده با عبور نرخ این سهام از ۱۸۰ دلار، فروشندگان مجبور به بستن موقعیت‌های شورت خود خواهند شد و این موضوع می‌تواند به توسعه بیشتر آن منجر شود. علاوه بر این، این احتمال وجود دارد که مایکرواستراتژی از طریق استقراض بیشتر، به خرید بیت‌کوین‌های اضافی بپردازد.

تحلیلگران برنشتاین (Bernstein) نیز پیش‌بینی کرده‌اند که نرخ سهام مایکرواستراتژی می‌تواند تا ۶۴ درصد دیگر توسعه کرده و به ۲۹۰ دلار برسد. بر اساس داده‌های تاریخی، کارایی سهام این کمپانی همواره بیانگر آینده احتمالی بیت‌کوین بوده است.microstrategy-mstr-stock-stares-at-massive-breakout-will-btc-price-catch-up

در حال حاضر، نرخ بیت‌کوین حدود ۶۲۴۷۷ دلار می باشد و اگر به تبعیت از توسعه سهام مایکرواستراتژی حرکت کند، امکان دارد در یک رالی چشمگیر از مرز ۷۰ هزار دلار عبور کند.