خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

جابجایی صدها میلیون دلار بیت‌کوین توسط تسلا؛ آیا ایلان ماسک در حال فروش است؟


جابجایی صدها میلیون دلار بیت‌کوین توسط تسلا؛ آیا ایلان ماسک در حال فروش است؟ | ایران ماین

تسلا (Tesla)، کمپانی خودروسازی متعلق به ایلان ماسک، کل بیت‌کوین‌های خود به نرخ ۷۶۵ میلیون دلار را به کیف‌پول‌های ناشناس منتقل کرده است. پیش از این، کیف‌پول بیت‌کوین تسلا از ژوئن ۲۰۲۲ غیرفعال بود.

تسلا که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دارندگان بیت‌کوین در بین کمپانی‌های عمومی شناخته می‌شود، با این اقدام غیرمنتظره، توجه جامعه کریپتو را به خود جلب کرد.

داده‌های پلتفرم آرخام اینتلیجنس (Arkham Intelligence) نشان می‌دهند که تسلا در ۱۵ اکتبر طی ۲۶ تراکنش، ۱۱,۵۰۰ بیت‌کوین خود را منتقل کرده و تنها ۶.۶۸ دلار بیت‌کوین در کیف‌پول خود باقی گذاشته است.

این نقل و انتقالات ناگهانی هیچ نشانه‌ای از ارسال بیت‌کوین‌ها به صرافی‌های کریپتو را به همراه ندارد و تسلا هم هنوز بیانیه‌ای راجع به فروش ارزهای دیجیتال خود منتشر نکرده است.

همچنین، مشخص نیست که آیا این کمپانی همچنان کنترل این بیت‌کوین‌ها را حفظ کرده یا خیر. انتظار می‌رود که تسلا در گزارش مالی سه‌ماهه سوم خود که در ۲۳ اکتبر منتشر خواهد شد، اطلاعات بیشتری راجع به این جابجایی‌ها ارائه دهد.

پیش از این، تسلا چهارمین دارنده بزرگ بیت‌کوین در بین کمپانی‌های عمومی بود و پس از مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، ماراتن دیجیتال (Marathon Digital)، و ریوت پلتفرم (Riot Platform)، قرار داشت.

این کمپانی اولین بار در فوریه ۲۰۲۱ حدود ۱.۵ میلیارد دلار بیت‌کوین خریداری کرد. در ماه‌های بعد، بخشی از دارایی‌های بیت‌کوین خود را فروخت و تا مارس ۲۰۲۱، ۴,۳۲۰ بیت‌کوین و در سال ۲۰۲۲، ۲۹,۱۶۰ بیت‌کوین دیگر را به فروش رساند.

در این میان، ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا نیز مدتی بیت‌کوین را به عنوان روشی برای پرداخت هزینه خودروهای تسلا پذیرفت، ولی چند هفته بعد این تصمیم را لغو کرد.

لازم به ذکر است که اسپیس‌ایکس (SpaceX)، کمپانی دیگر ماسک، همچنان ۸,۲۸۵ بیت‌کوین به نرخ بیش از ۵۵۳ میلیون دلار در اختیار دارد و به عنوان هفتمین کمپانی خصوصی دارنده بیت‌کوین در جهان شناخته می‌شود.

با وجود این جابجایی‌ها، نرخ بیت‌کوین واکنش منفی نشان نداده و حتی با ۲.۵۶ درصد بالا رفتن روزانه، در محدوده ۶۷,۱۰۰ دلار قرار دارد.tesla-moves-all-765-million-bitcoin-unknown-wallets