خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

جریان سرمایه به ETFهای بیت‌کوین اوج گرفت؛ اتریوم همچنان در رکود!


جریان سرمایه به ETFهای بیت‌کوین اوج گرفت؛ اتریوم همچنان در رکود! | ایران ماین

در هفته گذشته، صندوق‌های ETF اسپات بیت‌کوین برای دومین بار شاهد ورود سرمایه بودند، در حالی که صندوق‌های ETF اسپات اتریوم همچنان با برداشت سرمایه مواجه هستند.

بر اساس داده‌های پلتفرم سوسو‌ولیو (SosoValue)، در تاریخ ۱۱ اکتبر، صندوق‌های ETF اسپات بیت‌کوین سرمایه‌ای به نرخ ۲۵۳.۵۴ میلیون دلار را جذب کردن کردن کردند. این دومین جریان مثبت در هفته گذشته بود، پس از آنکه این صندوق‌ها طی سه روز متوالی شاهد برداشت سرمایه بودند.

در این میان، صندوق‌های فیدلیتی (Fidelity)، آرک (Ark)، بیت‌وایز (Bitwise)، اینوسکو (Invesco) و ون‌اِک (VanEck) ورود سرمایه را ثبت کردند، در حالی که صندوق‌های بلک‌راک (BlackRock) و چند صندوق دیگر هیچ ورودی نداشتند.

بیشترین سهم از این جریان مثبت سرمایه به فیدلیتی با ۱۱۷ میلیون دلار اختصاص داشت و پس از آن، آرک با جذب کردن کردن ۹۷.۶ میلیون دلار در رتبه دوم قرار گرفت. بیت‌وایز نیز ۳۸.۸ میلیون دلار ورودی را ثبت کرد و باقی‌مانده سهم سایر صندوق‌ها بود.

در زمان نگارش این خبر، کل جریان خالص سرمایه برای صندوق‌های ETF اسپات بیت‌کوین به ۱۸.۸۱ میلیارد دلار رسیده و نرخ خالص دارایی آن‌ها ۵۸.۶۶ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

لازم به ذکر است که این ورود سرمایه همزمان با توسعه نرخ بیت‌کوین رخ داد. پس از چندین روز برداشت سرمایه و افت نرخ، در ۱۱ اکتبر نرخ بیت‌کوین بیش از ۳ درصد صعود کرد و از ۶۰,۲۷۹ دلار به ۶۲,۵۱۸ دلار رسید. این روند صعودی در ۱۲ اکتبر نیز ادامه یافت و نرخ بیت‌کوین به مرز ۶۳ هزار دلار نزدیک شد.

در مقابل، صندوق‌های ETF اسپات اتریوم کارایی ضعیفی داشتند. در ۱۱ اکتبر، این صندوق‌ها تنها ۳.۰۶ میلیون دلار سرمایه ورودی ثبت کردند و ۷ مورد از ۹ صندوق هیچ ورودی نداشتند.

به‌طور کلی، جریان خالص سرمایه برای صندوق‌های ETF اسپات اتریوم همچنان منفی است (منفی ۵۵۸.۸۸ میلیون دلار) و نرخ کل دارایی آن‌ها ۶.۷۴ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

این کارایی ضعیف بیانگر شرایط دشوارتر بازار برای سرمایه‌گذاران اتریوم در مقایسه با بیت‌کوین است.