خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

دوج‌کوین در آستانه مقاومت ۰.۱ دلار؛ پشتیبانی ایلان ماسک باعث ادامه افزایش خواهد شد؟


دوج‌کوین در آستانه مقاومت ۰.۱ دلار؛ پشتیبانی ایلان ماسک باعث ادامه افزایش خواهد شد؟ | ایران ماین

نرخ دوج‌کوین (DOGE) در آخر هفته گذشته به ۰.۰۹۵ دلار صعود کرد. این توسعه نرخ پس از آن اتفاق افتاد که ایلان ماسک در پلتفرم اجتماعی X (توییتر سابق) پستی راجع به تأیید نقش خود در دپارتمان کارایی دولت ترامپ، با استفاده از مخفف آن یعنی D.O.G.E منتشر کرد.

با این حال، پایداری این بالا رفتن نرخ هنوز مشخص نیست؛ چرا که دوج‌کوین اکنون به مقاومت چند ماهه خود نزدیک شده است.

همان‌طور که در خبرهای قبلی رمزارز نیوز هم گزارش شد، ترامپ در اظهارات اخیر خود اعلام کرد که در صورت انتخاب مجدد به عنوان رییس‌جمهور آمریکا، قصد دارد سازمانی به نام دپارتمان کارایی دولت با همکاری ایلان ماسک تأسیس کند.

ماسک نیز از این ایده پشتیبانی کرد و تصویری را که با هوش مصنوعی تولید شده و شامل مخفف این دپارتمان (D.O.G.E) بود، در پلتفرم اجتماعی X منتشر کرد.

شباهت این مخفف با نماد اختصاری دوج‌کوین منجر به بالا رفتن ناگهانی نرخ این رمز ارز در روز جمعه شد. ولی با توجه به نزدیک شدن نرخ به مقاومت ۰.۱ دلار، که طی چند ماه گذشته از بالا رفتن بیشتر نرخ جلوگیری کرده، ادامه‌دار بودن این توسعه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

بر اساس داده‌های پلتفرم اینتو‌دبلاک (Intotheblock)، خریداران امکان دارد پیش از شکست لایه ۰.۱ دلار با فشار عرضه از طرف حدود ۲۴۲.۸ هزار آدرس که ۱۶ میلیارد دوج‌کوین در اختیار دارند، مواجه شوند. این آدرس‌ها هم‌اکنون در ضرر هستند و امکان دارد به محض رسیدن نرخ به نقطه سر به سر، دارایی خود را بفروشند.

نرخ دوج‌کوین در ماه گذشته بین ۰.۱۱۵ و ۰.۰۹۱ دلار نوسان داشته که بیانگر کمبود فعالیت خریداران و فروشندگان است. تحلیل نمودار نرخ این میم‌کوین نشان می‌دهد که یک الگوی کنج نزولی در حال شکل‌گیری است که معمولاً تا زمانی که خریداران بر مقاومت طرح غلبه کنند، به نزولی شدن نرخ منجر می‌شود.

اگر روند صعودی اخیر ادامه یابد، امکان دارد نرخ دوج‌کوین ۵ درصد بالا رفته و به مقاومت ۰.۱ دلار برسد.dogecoin-price-160-day-barrie-elon-musks-trap-rally-

از طرفی، در صورت حفظ این مقاومت توسط فروشندگان، نرخ امکان دارد به سمت پشتیبانی ۰.۰۸ دلار بازگردد. در این میان، دوج‌کوین همچنان زیر خطوط میانگین‌ متحرک روزانه (۲۰، ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰) معامله می‌شود که بیانگر یک روند نزولی است.