خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

رالی افزایشی بازار کریپتو پس از سخنرانی جروم پاول: آیا قیمت بهره نزول می‌یابد؟


رالی افزایشی بازار کریپتو پس از سخنرانی جروم پاول: آیا قیمت بهره نزول می‌یابد؟ | ایران ماین

بازار کریپتو، پس از اشاره جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، به نزول احتمالی نرخ بهره، شاهد یک رالی قوی بوده است. بیت‌کوین با بالا رفتن نرخ ۵.۵ درصدی به لایه ۶۵,۰۰۰ دلار رسیده و مقدار خرید و فروش روزانه آن با ۶۶ درصد بالا رفتن به ۴۳.۱ میلیارد دلار رسیده است.

در ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۱۸۰ میلیون دلار در بازار کریپتو لیکویید شده که بیش از ۱۴۰ میلیون دلار آن مربوط به پوزیشن‌های شورت بوده است.

بالا رفتن نرخ بیت‌کوین باعث شده که بازار کریپتو به‌ طور کلی توسعه کند و بیش از ۱۱۰ میلیارد دلار به نرخ کل بازار اضافه شود. اکنون انتظار می‌رود بیت‌کوین در آخر هفته به لایه ۷۰,۰۰۰ دلار برسد.

پس از سخنرانی پاول، علاقه نهادی به صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت‌کوین نیز بالا رفته است. ورودی خالص به ETFهای اسپات بیت‌کوین در روز جمعه به ۲۵۱ میلیون دلار رسید و ۳,۹۴۳ بیت‌کوین از بازار آزاد خریداری شد.

صندوق‌های ETF بیت کوین بلک‌راک، فیدلیتی و گری‌اسکیل هر کدام بیش از ۵۰ میلیون دلار ورودی در یک روز معاملاتی داشتند. crypto-market-rally-bitcoin-price-altcoins-see-strong-surge-after-fed-rate-cut-hint

همچنین، مقدار خرید و فروش روزانه ETFهای اسپات بیت‌کوین بیش از ۳ میلیارد دلار بود. شاخص ترس و طمع بیت‌کوین نیز از منطقه ترس به منطقه خنثی جهش کرد و به امتیاز ۵۶ رسید.

در این میان، آلت‌کوین‌ها نیز از رالی بازار کریپتو بهره‌مند شده‌اند. نرخ اتریوم با بیش از ۴.۵ درصد بالا رفتن، به ۲,۷۵۰ دلار رسیده و مقدار خرید و فروش روزانه آن به ۱۶.۸ میلیارد دلار بالا رفته است.

بعضی از تحلیلگران معتقدند که حرکت ۵ تا۱۰ درصدی در اتریوم می‌تواند رالی ۵۰ تا۱۰۰ درصدی در آلت‌کوین‌های کمتر شناخته‌شده ایجاد کند.

آلت‌کوین‌های دیگر مانند سولانا، دوج‌کوین و شیبا اینو نیز با بالا رفتن حدوداً ۶ درصدی به این رالی پیوستند. کاردانو و ترون نیز هر کدام ۵ درصد بالا رفتن نرخ را به ثبت رساندند.

به‌ نظر می‌رسد که فصل جدیدی از توسعه آلت‌کوین‌ها در پیش باشد.