خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

راه‌اندازی ایپ چین و توسعه ۱۰۰ درصدی APE! رالی ایپ کوین تا کجا ادامه دارد؟


راه‌اندازی ایپ چین و توسعه ۱۰۰ درصدی APE! رالی ایپ کوین تا کجا ادامه دارد؟ | ایران ماین

ایپ کوین (ApeCoin)، رمز ارز مرتبط با پروژه معروف و پرحاشیه نشان‌های غیرمثلی (NFT) بورد ایپ یاخت کلاب (Bored Ape Yacht Club)، طی روزهای اخیر شاهد توسعه چشمگیری بوده است. این بالا رفتن نرخ نشان APE که با راه اندازی پلتفرم زنجیره بلوکی اختصاصی ایپ چین (ApeChain) همراه شده، توجه بسیاری از سرمایه گذاران و تحلیلگران را به خود جلب کرده است. در این گزارش، به بررسی دلایل این توسعه قابل توجه و چشم انداز آینده ایپ کوین می پردازیم.

راه‌اندازی ایپ چین؛ عامل حرکت اصلی توسعه نرخ

به گزارش کوین دسک (CoinDesk)، در روز یکشنبه، پلتفرم زنجیره بلوکی ایپ چین رسماً شروع به کار کرد. این پلتفرم که یک زنجیره بلوکی لایه ۳ است بر روی آربیتروم اوربیت (Arbitrum Orbit) ساخته شده است، قابلیت‌های جدیدی را برای دارندگان نشان APE فراهم کرده است. تصمیم برای ساخت ایپ چین در ژانویه امسال توسط ایپ کوین دائو (ApeCoin DAO) به رأی گذاشته شد.

ارز ایپ کوین

ایپ چین امکان ضرب نشان‌های غیرمثلی، خرید و فروش و اجرای اپلیکیشن‌های بدون مرکزیت را تسهیل می‌کند. همچنین، این پلتفرم با بهبود تجربه کاربری، توانسته توجه زیادی را به خود جلب کند. النا (Elena)، بررسی‌کننده معروف مستعار در پلتفرم اجتماعی ایکس در این باره می گوید: «ایپ چین به عنوان یک پلتفرم لایه ۳، امکانات گسترده‌ای برای کاربران فراهم می‌کند.»

به گزارش کوین پدیا (CoinPedia)، یکی از ویژگی‌های برجسته ایپ چین، معرفی حالت بهره‌وری خودکار (Automatic Yield Mode) است. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به اقدام دستی، از نشان‌های APE خود بهره‌وری کسب کنند. با این مکانیسم، کاربران نیازی دیگر نیازی به کلیم/استیک (Claim/Stake) مداوم نشان‌های خود ندارند. مارکوس تیلن، مدیر کمپانی تحقیقاتی ۱۰ ایکس ریسرچ (۱۰x Research)، در این باره می‌گوید:

سیستم جدید بخشی از نظام زیستی گسترده‌تر ایپ کوین است که هدف آن بالا رفتن کاربردپذیری نشان از طریق تشویق کاربران به مشارکت فعال‌تر در بازی‌ها، استخرهای سهام‌گذاری و سایر فعالیت هاست.

تیلن همچنین به این امر اشاره کرد که این پلتفرم قصد دارد در آینده از سایر ارزهای دیجیتال نیز پشتیبانی کند تا کاربران بیشتری را جذب کردن نماید.

قابلیت های جدید و چشم انداز آینده

علاوه بر حالت بهره‌وری خودکار، ایپ کوین قابلیت‌های دیگری نیز معرفی کرده است. از جمله این موارد می توان به بریچ‌ها / پل‌های ارتباطی بین پلتفرم‌ای اشاره کرد که امکان جابجایی نشان‌ها بین پلتفرم‌های اتریوم (Ethereum) و آربیتروم (Arbitrum) را فراهم می کند.

همچنین، ادغام ایپ کوین با استاندارد نشان قابل تعویض چندزنجیره ای لیرزیرو (LayerZero)، امکان جابجایی بدون وقفه بین زنجیره‌های مختلف را فراهم کرده است. این ویژگی می تواند کاربردپذیری ایپ کوین را در پلتفرم‌های مختلف زنجیره بلوکی بالا رفتن دهد.

توسعه قابل توجه مقدار خرید و فروش و نرخ بازار

با راه‌اندازی ایپ چین، مقدار خرید و فروش APE به‌طور قابل توجهی صعود کرد. طبق داده‌های صرافی بدون مرکزیت کملوت (Camelot)، در تنها سه ساعت پس از راه‌اندازی ایپ چین، مقدار خرید و فروش به ۵ میلیون دلار رسید. طبق داده‌های پلتفرم تحلیلی سانتیمت (Santiment)، مقدار خرید و فروش ایپ کوین در مدت زمان کوتاهی بیش از بیش از ۲۵۰ درصد بالا رفته است.

همچنین، حجم کل خرید و فروش درون‌زنجیره ای ایپ کوین نیز تقریباً ۳,۰۰۰ درصد صعود کرد و به نزدیک ۱ میلیارد دلار رسید. این رقم ها بیانگر استقبال گسترده بازار از این پروژه جدید است. تعداد کاربران ایپ چین نیز در مدت زمان بسیار کوتاهی از ۸۳ مخاطب به بیش از ۳,۰۰۰ مخاطب بالا رفته است. جالب توجه است که پس از راه‌اندازی ایپ چین، تعداد زیادی میم کوین نیز به سرعت بر روی این پلتفرم ایجاد شده است.

تحلیل تکنیکال ایپ کوین (APE)

نمودار هفتگی ایپ کوین نشان می دهد که این رمز ارز پس از توسعه تقریباً ۱۰۰ درصدی در هفته گذشته، توانسته است لایه مقاومت هفتگی ۱.۱۱ دلار را پشت سر بگذارد. این توسعه چشمگیر باعث شده است ایپ کوین به بالاترین نرخ خود از آوریل برسد و امروز در حال تثبیت دستاوردهای اخیر خود است.

بر اساس تحلیل تکنیکال وب‌سایت اف‌ایکس استریت (FX Street) در حال حاضر، ایپ کوین با مقاومت در نزدیکی لایه بازگشت نرخ (Retracement Level) ۵۰ درصدی در ۱.۵۱ دلار روبرو است. این لایه از بالاترین نرخ این رمز ارز در ۱۳ مارس  که ۲.۶۸۳ دلار بود تا پایین ترین نرخ آن در روز ۵ اوت  که ۰.۴۷۵ دلار بود، محاسبه شده است.

در چنین شرایطی، اگر نرخ ایپ کوین بتواند در پایان خرید و فروش روزانه در بالای لایه ۱.۵۱ دلار بسته شود، امکان دارد روند صعودی ادامه یابد و نرخ تا ۵۰ درصد دیگر بالا رفته و به لایه مقاومت هفتگی بعدی در ۲.۲۹ دلار برسد.

در صورت عبور از این لایه، احتمال آزمایش مجدد سقف ۱۳ مارس در ۲.۶۸ دلار وجود دارد. شاخص قدرت نسبی (RSI) در چارت هفتگی در لایه ۶۳ قرار گرفته است که بالاتر از لایه خنثی ۵۰ است و هنوز از شرایط اشباع خرید فاصله دارد. این نشان می‌دهد که روند صعودی در حال قدرت گرفتن است.

در چارت روزانه نیز نشانه‌های قوی دیده می شود. ایپ کوین توانسته است لایه مقاومت روزانه ۱.۳۴ دلار را در روز یکشنبه بشکند و در بالای آن بسته شود. در صورت ادامه روند صعودی، مقاومت بعدی در لایه بازگشتی فیبوناچی ۶۱.۸ درصدی در ۱.۸۴ دلار قرار دارد.

البته باید توجه داشت که شاخص قدرت نسبی (RSI) در چارت روزانه در لایه ۸۷ قرار گرفته که بالاتر از لایه اشباع خرید ۷۰ است و به همین دلیل نیز احتمال اصلاح نرخ وجود دارد. در صورت عدم حفظ لایه پشتیبانی روزانه ۱.۳۴ دلار، امکان دارد نرخ خرید ایپ کوین تا ۲۷ درصد نزول یابد و به لایه حمایتی میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه (EMA200) در ۰.۹۷۶ دلار برسد که تقریباً مطابق با لایه پشتیبانی روزانه بعدی در ۱.۰۰ دلار می باشد.

لازم به ذکر است که نرخ ایپ کوین در ساعات گذشته شروع به افزایشی چشمگیر کرد و به  1.73 دلار رسید که از اوج ۱.۶۳ دلار روز گذشته هم بیشتر است، با این حال در زمان تنظیم این گزارش نرخ آن به ۱.۵۸ دلار بازگشته است. هر چند که ایپ کوین در روز گذشته نتوانست برتری خود را ثابت نگه دارد شاهد بسته شدن خرید و فروش روزانه در زیر لایه ۱.۵۱ دلاری بود، ولی توسعه چشمگیر کنونی، این امیدواری را برای خرید و فروش امروز بالا رفتن می‌دهد.

گفتنی است که نرخ بازار ایپ کوین در حال حاضر با ۲۰ درصد توسعه نسبت به روز گذشته، به ۱.۲۱ میلیارد دلار رسیده است و شصت و چهارمین رمز ارز برتر بازار است.