خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

رکوردشکنی تعداد آدرس‌های فعال در پلتفرم نیر؛ سیگنالی مثبت برای نرخ NEAR؟


رکوردشکنی تعداد آدرس‌های فعال در پلتفرم نیر؛ سیگنالی مثبت برای نرخ NEAR؟ | ایران ماین

رمزارزهای مرتبط با هوش مصنوعی (AI) در روزهای اخیر توسعه قابل‌توجهی را تجربه کرده‌اند و بسیاری از آن‌ها، مانند بیت‌تنسور (TAO)، عملکردی بهتر از میانگین بازار رمزارزها داشته‌اند.

یکی دیگر از رمزارزهای هوش مصنوعی که توسعه چشمگیری را شاهد بوده، نیر استاندارد (NEAR) است که نرخ آن در سی روز گذشته ۲۵ درصد بالا رفته است. کارشناسان علت این توسعه را بالا رفتن استفاده و علاقه کاربران به پلتفرم نیر می‌دانند.

طبق گزارش‌ها، در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۴، تعداد آدرس‌های فعال روزانه پلتفرم نیر به ۳ میلیون رسید که بالاترین میزان در میان تمام پلتفرم‌ها به شمار می‌رود.

برای مقایسه، پلتفرم‌های سولانا و ترون در این بازه به ترتیب ۲.۴ و ۲.۱ میلیون آدرس فعال روزانه داشتند. توسعه نیر همزمان با بالا رفتن توجه به بخش رمزارزهای هوش مصنوعی رخ داده است.

به گزارش دی‌اپ رادار (DappRadar)، برنامه‌های بدون مرکزیت مرتبط با هوش مصنوعی در سه‌ماهه سوم سال، توسعه ۷۱ درصدی نسبت به سه‌ماهه دوم سال را تجربه کردند.

در زمان نگارش این خبر، نرخ نیر استاندارد با کاهشی ۵.۶ درصدی در طی ۲۴ ساعت گذشته به ۴.۸۸ دلار رسیده و مقدار خرید و فروش آن نیز با افتی ۸.۶ درصدی به ۲۱۹ میلیون دلار نزول یافته است.

در این میان، در اندیکاتور مکدی (MACD)، خط مکدی زیر خط سیگنال قرار گرفته و میله‌های هیستوگرام هم قرمز رنگ هستند که از روند نزولی حکایت دارد.near-protocols-daily-active-addresses-hit-3m-bullish-sign

شاخص قدرت نسبی (RSI) هم با قرارگیری در لایه ۵۱، بیانگر احساسات خنثی در بازار است. با این وجود، خط RSI زیر خط سیگنال قرار دارد که حاکی از حرکت نزولی است.

اگر روند نزولی ادامه یابد، نرخ امکان دارد به لایه حمایتی ۴.۷۶۱ دلار برسد. در مقابل، اگر خریداران وارد عمل شوند، نرخ NEAR می‌تواند تا لایه مقاومتی ۵.۳۱ دلار افزایش کند و سپس، به بالای ۶ دلار برسد.

با وجود نشانه‌های نزولی، نسبت پوزیشن‌های لانگ به شورت در صرافی بایننس نشان می‌دهد که ۷۱ درصد از معامله‌گران به بالا رفتن نرخ NEAR امیدوار هستند.