خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

سایه حجم فروش بر سر اتریوم! چرا سرمایه‌گذاران قدیمی در حال ترک بازار هستند؟


سایه حجم فروش بر سر اتریوم! چرا سرمایه‌گذاران قدیمی در حال ترک بازار هستند؟ | ایران ماین

در حالی که یکی از سرمایه‌گذاران اولیه اتریوم (ETH) در حال فروش بخشی از دارایی‌های خود است، بازار این رمزارز بار دیگر با ترس، عدم اطمینان و شک (FUD) مواجه شده است.

به گزارش پلتفرم تحلیلی لوک‌آنچین (Lookonchain)، یکی از کمپانی‌کنندگان در عرضه اولیه اتریوم (ICO) در دو روز گذشته ۱۹,۰۰۰ اتریوم به نرخ حدودی ۴۷.۵ میلیون دلار را فروخته است.

این روند فروش از اواخر سپتامبر آغاز شده، زمانی که این سرمایه‌گذار بیش از ۱۲,۰۰۰ اتریوم را به صرافی کراکن منتقل کرد.ethereum-fud-ico-whale-offloads-another-47-million

طبق گزارش‌ها، این سرمایه‌گذار در عرضه اولیه اتریوم در سال ۲۰۱۴، ۱۵۰,۰۰۰ نشان دریافت کرده بود که در آن زمان، نرخ آن‌ها حدود ۴۶,۵۰۰ دلار بود، ولی اکنون نرخ این دارایی‌ها به حدود ۴۰۰ میلیون دلار رسیده است.

بر اساس داده‌های بازار، از ابتدای ماه اکتبر، نرخ اتریوم تقریباً ۱۰ درصد نزول یافته و در حال حاضر به ۲,۳۸۷ دلار رسیده است. همچنین، نرخ جفت‌ارز ETH/BTC به ۰.۰۳۹ نزول پیدا کرده که این لایه از اواسط سپتامبر تاکنون مشاهده نشده بود.

این نزولی شدن نرخ باعث شده تا بعضی از منتقدان اتریوم دوباره به انتقاد از این رمز ارز بپردازند. در همین راستا، یکی از معامله‌گران در پلتفرم اجتماعی X اشاره کرده که حتی سرمایه‌گذاران قدیمی اتریوم نیز در حال ترک این بازار هستند.

با این حال، حامیان اتریوم همچنان به دفاع از این پلتفرم ادامه می‌دهند. آنتونی ساسانو، مدرس اتریوم، به ادامه عرضه FUD اشاره و بیان کرده که بسیاری از افراد در این حوزه به واقعیت‌ها توجهی ندارند. در تاریخ ۲ اکتبر گزارش شد که اتریوم در طول ۱۲ ماه گذشته، ۹ زنجیره با سود ناخالص بیش از ۱۴۰ میلیون دلار ایجاد کرده است.

جوزف دلونگ، مدیر سابق فناوری سوشی‌سواپ نیز بیان کرده که اتریوم در حال آماده‌سازی برای جذب کردن میلیاردها مخاطب جدید است.

همچنین، سرمایه‌گذاران سازمانی بار دیگر به اتریوم علاقه‌مند شده‌اند؛ به طوری که در ۲ اکتبر، صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اتریوم حدود ۲۰ میلیون دلار ورودی ثبت کردند، در حالی که ETFهای بیت‌کوین شاهد خروج ۵۳ میلیون دلار سرمایه بودند.