خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

سولانا در مرز اصلاح و افزایش! تحلیل روند نرخ SOL و احساسات سرمایه‌گذاران


سولانا در مرز اصلاح و افزایش! تحلیل روند نرخ SOL و احساسات سرمایه‌گذاران | ایران ماین

نظام زیستی سولانا در حال گسترش بوده و پذیرش آن در میان کاربران و سرمایه‌گذاران نیز بالا رفته است. در همین راستا، رمز ارز سولانا نیز به تازگی به چندین دستاورد جدید دست یافته، ولی این موفقیت‌ها امکان دارد برای بهبود کارایی نرخ این رمزارز کافی نباشند.

یکی از مهم‌ترین موفقیت‌های اخیر سولانا، قفل شدن ۳۶ میلیون نشان SOL در پروژه‌های دیفای و لیکویید استیکینگ است که رکوردی جدید برای این پلتفرم به حساب می‌آید. نرخ این نشان‌های قفل‌شده در زمان نگارش این خبر، بیش از ۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

علاوه بر این، صرافی کوین‌بیس به‌تازگی یکی از نشان‌های دپین (DePIN) سولانا به نام آی‌او.نت (io.net) را لیست کرده که موجب بالا رفتن توجه به نظام زیستی سولانا شده است.

همچنین، مقدار خرید و فروش اسپات سولانا در صرافی‌های بدون مرکزیت در سال ۲۰۲۴ به ۴۸۰ میلیارد دلار رسیده که این رقم از حجم سالانه سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ پیشی گرفته است.

این آمار بیانگر توسعه محبوبیت سولانا در بین سرمایه‌گذاران است و پیش‌بینی می‌شود موفقیت‌های بیشتری برای این نظام زیستی در آینده رقم بخورد.can-solanas-5b-defi-milestone-help-rescue-sols-price-action

در ۲۴ ساعت گذشته، نرخ رمز ارز سولانا با رشدی ۳ درصدی به ۱۴۶.۴۵ دلار رسیده است؛ ولی نزول مقدار خرید و فروش نشان می‌دهد که این روند صعودی امکان دارد ادامه‌دار نباشد.

احساسات منفی در بازار نیز در حال بالا رفتن است و شاخص ترس و طمع سولانا در وضعیت “طمع” قرار دارد که معمولاً بیانگر احتمال وقوع اصلاح قیمتی است. این عوامل موجب دلواپسی بعضی از تحلیلگران راجع به ادامه توسعه نرخ این رمز ارز شده است.

در همین حال، داده‌های پلتفرم تحلیلی دیفای‌لاما (DeFiLlama) نشان می‌دهند که جریان خالص دارایی‌ها به پلتفرم سولانا بار دیگر مثبت شده که به معنای بالا رفتن فشار خرید است. این بالا رفتن فشار خرید معمولاً یک سیگنال صعودی تلقی شده و می‌تواند به توسعه بیشتر نرخ سولانا در آینده منجر شود.