خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

سونیک، سریع‌ترین بلاکچین جهان؛ نهایی‌سازی تراکنش‌ها در ۷۲۰ میلی‌ثانیه!


سونیک، سریع‌ترین بلاکچین جهان؛ نهایی‌سازی تراکنش‌ها در ۷۲۰ میلی‌ثانیه! | ایران ماین

بلاکچین سونیک (Sonic) در فاز پلتفرم آزمایشی خود به رکورد نهایی‌سازی ۷۲۰ میلی‌ثانیه دست یافته است. اگر سونیک بتواند این کارایی را پس از راه‌اندازی پلتفرم اصلی خود نیز ثابت نگه دارد، به عنوان سریع‌ترین بلاکچین از نظر نهایی‌سازی شناخته خواهد شد.

نهایی‌سازی در بلاکچین به معنای تضمین غیرقابل برگشت بودن تراکنش‌ها است که پس از اضافه شدن به بلاک در دفترکل بلاکچین صورت می‌گیرد.

به گفته آندره کرونژ، خالق پلتفرم فانتوم (Fantom) و مدیر ارشد سونیک لبز، سونیک سریع‌ترین زنجیره سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) است.

کرونژ در تاریخ ۸ سپتامبر اعلام کرد که سونیک دارای زمان پاسخگویی ۴۰۰ میلی‌ثانیه و نهایی‌سازی واقعی ۷۲۰ میلی‌ثانیه است، در حالی که بسیاری از بلاکچین‌ها برای نهایی‌سازی تراکنش‌ها به بلاک‌های اضافی نیاز دارند.

بر اساس داده‌های پلتفرم چین‌اسپکت (Chainspect)، در حال حاضر، پلتفرم اصلی سولانا با نهایی‌سازی تراکنش ۱۲.۸ ثانیه، سریع‌ترین پلتفرم بلاکچین است. سولانا با وجود زمان تولید بلاک ۴۰۰ میلی‌ثانیه‌ای، معمولاً به ۳۱ بلاک تأیید نیاز دارد تا به نهایی‌سازی واقعی برسد.

لازم به ذکر است که تا ۹۰ درصد از هزینه‌های گس سونیک به توسعه‌دهندگان تعلق می‌گیرد و به همین دلیل، سونیک می‌تواند به انتخابی محبوب برای سازندگان و توسعه‌دهندگان تبدیل شود.

بنیاد فانتوم نیز از توسعه سونیک پشتیبانی می‌کند. تیم فانتوم در ماه ژوئن از تخصیص ۱۲۰ میلیون دلار نشان فانتوم برای کمک به مهاجرت پروژه‌ها از فانتوم به سونیک خبر داد. همچنین در تاریخ ۲۳ می، در مورد راه‌اندازی بنیاد سونیک و توسعه زنجیره سونیک اطلاع‌رسانی شد.

در این پلتفرم، بنیاد سونیک فانتوم وظیفه کنترل بر حاکمیت پلتفرم سونیک، مدیریت خزانه‌داری پلتفرم، نهاد‌دهی مشارکت‌ها و توسعه نظام زیستی برنامه‌های بدون مرکزیت را بر عهده خواهد داشت.