خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

سیگنال شبانه ظریف به بازار دلار/طلا و سکه اوج گرفت!


سیگنال شبانه ظریف به بازار دلار/طلا و سکه اوج گرفت! | ایران ماین

به گزارش ایران ماین، بازیگران ارزی تهران در سومین روز هفته در حالی فعالیت کاری خود را از سر گرفتند که شب گذشته خبر استعفای ناگهانی محمدجواد ظریف، وزیر سابق امور خارجه و یکی از نزدیکان مسعود پزشکیان در دولت چهاردهم تنها چند ساعت پس از اعلام اسامی وزرای پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی موجب تعجب آن‌ها شده بود.

 این موضوع توجه معامله‌گران را به خود جلب کرد، زیرا آن‌ها بر این باور بودند که اعلام اسامی وزرای پیشنهادی و همراهی افرادی مانند ظریف می‌تواند اثر مثبتی بر بازار ارز داشته باشد.

اثر استعفای ظریف در بازار دلار 

 به‌این‌ترتیب به دنبال این اتفاق در بازار روز دوشنبه معامله‌گران نظرات متفاوتی راجع به کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم و استعفای محمد جواد ظریف داشتند. بعضی از ترکیب لیست رضایت داشتند و آن را با وعده‌های رئیس‌جمهور هم‌راستا می دانستند، در حالی که گروهی دیگر به لیست انتقاد کردند.

موضوعی که موجب شد احساسات تعدادی از معامله‌گران تحت اثر قرار گیرد و نگرش آن‌ها نسبت به آینده تا حدودی منفی شود.

ثبت نام خودرو سوژه داغ بازار دلار

 در کنار این خبر، موضوع داغ بازار همچنان ثبت‌نام خودرو و محاسبه حاشیه سود حاصل از آن توسط بعضی از معامله گران است. لازم به ذکر است که در روزهای اخیر یکی از کمپانی‌های خودروسازی اقدام به فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش تعدادی از محصولات خود کرده است.

 ولی در این وضعیت، نوسانات شاخص ارزی در تهران چگونه بود؟

 بر اساس شواهد موجود، نرخ‌ها در خرید و فروش نقدی روز دوشنبه پشتیبانی شدند و بیشتر روند صعودی به خود گرفتند.

به این ترتیب، نرخ دلار که در خرید و فروش دیروز به زیر ۶۰ هزار تومان نزول یافته بود، امروز کانال مذکور را پست گرفت و تا لایه ۶۰ هزار و ۲۵۰ تومان پیشی گرفت.

 فعالان بازار می گفتند که در روز جاری اسکناس آمریکایی از چند جناح تحت اثر تحت فشار خریداران قرار گرفت. نخست اینکه نرخ تتر که روز گذشته به زیر مرز ۵۹ هزار تومان رفته بود امروز به بالای ۶۰ هزار تومان رسید.

 دوم اینکه نرخ درهم نیز امروز توسعه ۱۰۰ تومانی را ثبت کرد و به محدوده ۱۶ هزار و ۳۶۰ تومان رسید. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که در روزهای اخیر، یکی از عوامل نزول نوسانات دلار، تزریق درهم اعلام شده است.

همچنین نرخ دلار در هرات نیز که روز گذشته تا لایه ۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان عقب نشینی کرده بود امروز به سمت نیمه کانال فوق حرکت کرد.

در کنار نرخ ارز، نرخ طلا و سکه چه مسیری را دنبال کردند؟

اونس طلا در جریان خرید و فروش نقدی امروز با توسعه ۳۵ دلاری به لایه ۲۴۶۷ دلار رسید.

در بازار داخلی نیز طلا ۱۸ عیار و سکه امامی تحت تاثیر بازار جهانی و نرخ دلار گران شدند.

بر این اساس و طبق آنچه که در سایت اتحادیه طلا و جواهر درج شده نرخ طلا امروز با ۳ میلیون و ۵۴۲ هزار تومان فروخته شده است؛ همچنین سکه امامی با ورود به کانال ۴۲ میلیون تومان رقم ۴۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان را ثبت کرده است‌.