خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

شمارش معکوس برای افشای راز ساتوشی در مستند HBO؛ کاربران چه پیش‌بینی‌هایی دارند؟


شمارش معکوس برای افشای راز ساتوشی در مستند HBO؛ کاربران چه پیش‌بینی‌هایی دارند؟ | ایران ماین

کاربران سایت پیش‌بینی پالی‌مارکت (Polymarket) در آستانه پخش مستند جنجالی پلتفرم HBO در مورد هویت اصلی خالق بیت‌کوین، که با نام ساتوشی ناکاموتو شناخته می‌شود، بیشترین احتمال را برای نیک سابو (Nick Szabo)، دانشمند کامپیوتر آمریکایی، قائل شده‌اند.

کاربران این سایت ۲۷.۹ درصد احتمال داده‌اند که سابو، خالق بیت‌کوین است. پس از او، لِن ساسامن (Len Sassaman) با ۱۴ درصد و آدام بک (Adam Back)، مدیر اجرایی بلاک‌استریم (Blockstream)، با ۴.۳ درصد، قرار دارند.

ساسامن در ابتدا با ۶۸ درصد پیشتاز بود، ولی پس از اینکه کالن هوباک (Cullen Hoback)، تهیه‌کننده این مستند، اعلام کرد که با فردی که فکر می‌کند ساتوشی واقعی است ملاقات کرده، احتمال ساسامن نزول یافت؛ چراکه ساسامن در سال ۲۰۱۱ فوت کرده است.

همچنین، مرِدیت پترسون (Meredith Patterson)، همسر ساسامن، تأیید کرده که پلتفرم HBO در فرایند ساخت این مستند با او تماس نگرفته است.

از میان سایر نام‌هایی که به عنوان خالق احتمالی بیت‌کوین پیش‌بینی شده‌اند، می‌توان به هال فینی (Hal Finney)، پال لِروکس (Paul Le Roux)، ایلان ماسک، کریگ رایت (Craig Wright)، ساتوشی دوریان ناکاموتو (Satoshis Dorian Nakamoto) و دیوید کلیمن (David Kleiman)، اشاره کرد.

در این میان، گزینه «سایر افراد» با ۳۷ درصد بالاترین احتمال را در سایت پالی‌مارکت به خود اختصاص داده است.

نیک سابو فردی است که پلتفرم بیت‌گلد (Bit Gold) را توسعه داد و علی‌رغم اینکه این پلتفرم هرگز راه‌اندازی نشد، ولی همواره از آن به عنوان پیش‌درآمدی تأثیرگذار برای پلتفرم بیت‌کوین یاد می‌شود. در حال حاضر، بسیاری او را به عنوان ساتوشی می‌شناسند، ولی او همچنان چنین ادعایی را نپذیرفته است.

کالن هوباک تأکید کرده که در مستند HBO به یک نام مشخص اشاره خواهد شد که نشان می‌دهد فرآیند راه‌اندازی این رمز ارز به صورت تک‌نفره انجام شده است.

زمان پخش این مستند ساعت ۵ و نیم صبح روز چهارشنبه ۱۸ مهر به وقت ایران خواهد بود.