خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

ظهور الگوی صعودی تاریخی در نمودار اتریوم؛ رالی نرخ ETH نزدیک است؟


ظهور الگوی صعودی تاریخی در نمودار اتریوم؛ رالی نرخ ETH نزدیک است؟ | ایران ماین

به نظر می‌رسد که گاوهای اتریوم (ETH) پس از افت ۷ درصدی نرخ این رمز ارز در هفته گذشته، در تلاشند تا یک رالی بهبود را آغاز کنند. با این حال، آنها تاکنون موفق به این کار نشده‌اند و نرخ اتریوم با یک افت ۲.۶ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، به ۲۴۳۰ دلار نزول یافته است.

در این میان، یک بررسی‌کننده معروف با نام تریدر تاردیگرید (Trader Tardigrade) با بررسی نمودار تاریخی نرخ اتریوم به روند صعودی آن از ژوئن ۲۰۲۲ اشاره کرده است.

طبق تحلیل او، هر بار که اتریوم به خط روند صعودی خود نزدیک شده، یک الگوی مثلث متقارن شکل گرفته و پس از آن، نرخ بالا رفته است. در حال حاضر، این طرح دوباره تشکیل شده و احتمال دارد که نشانه‌ای از یک جهش صعودی در روزهای آینده باشد.ethereums-past-tells-all-is-eth-poised-for-massive-rally-

علاوه بر تحلیل‌های تکنیکال، شاخص‌های فاندامنتال نیز از روند صعودی اتریوم پشتیبانی می‌کنند. بر اساس داده‌های کمپانی کریپتوکوانت (CryptoQuant)، نسبت اهرم تخمینی اتریوم در ماه گذشته بالا رفته و به ۰.۳۶۱ رسیده است.

این شاخص نشان می‌دهد که معامله‌گران از اهرم بیشتری استفاده می‌کنند که می‌تواند منجر به بالا رفتن نوسانات نرخ شود.

همچنین، شاخص سود باز قراردادهای آتی اتریوم به ۱۱.۳۸ میلیارد دلار نزول یافته، ولی مقدار خرید و فروش مشتقات آن با بالا رفتن ۱۲۰ درصدی به ۱۸.۳۸ میلیارد دلار رسیده است.

این واگرایی نشان می‌دهد که با وجود نزول تعداد قراردادهای باز، مقدار خرید و فروش فعال به شدت بالا رفته است. این موضوع احتمالاً به این معناست که معامله‌گران در انتظار حرکت‌های قیمتی بزرگ در آینده نزدیک هستند.