خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

عبور بیت کوین از مرز ۶۳ هزار دلار/ بیت کوین به مرز ۷۰ هزار دلار می‌رسد؟


عبور بیت کوین از مرز ۶۳ هزار دلار/ بیت کوین به مرز ۷۰ هزار دلار می‌رسد؟ | ایران ماین

به گزارش ایران ماین، نرخ بیت کوین که در هفته گذشته به دلیل اخبار خاورمیانه برای مدت کوتاهی از مرز ۶۱ هزار دلار عقب‌نشینی کرده بود، با پشتیبانی خریداران توانست لایه ۶۰ هزار دلار را ثابت نگه دارد و به تدریج به سمت پله دوم کانال صعودی حرکت کند.

اکنون گزارش‌ها نشان می‌دهد که محبوب‌ترین رمز ارز جهان دوباره به روند صعودی خود ادامه داده و صبح امروز دوشنبه ۱۶ مهر ماه از نیمه کانال ۶۳ هزار دلار عبور کرده است.

در واقع این بازیابی همزمان با اعلام معافیت مالیات بر نرخ افزوده برای جابجایی و تبدیل دارایی‌های مجازی از سوی اداره مالیات فدرال امارات متحده عربی (FTA) رخ داده است.

تحلیلگران بازار کریپتو معتقدند که مهر ماه معمولاً ماهی پررونق برای بازار بیت کوین بوده، ولی پاییز امسال برخلاف سال‌های گذشته، بازار رمزارزها تا حدودی بی‌رمق بود.

با این حال، بعضی از معامله‌گران هنوز به احتمال ادامه افزایش بیت کوین‌امیدوارند. به اعتقاد آن‌ها، یکی از نشانه‌های‌امیدوارکننده برای بازار رمزارزها، احتمال ۹۷ درصدی نزول نرخ بهره توسط فدرال رزرو در جلسه ۷ نوامبر یعنی ۱۷ آبان ماه می‌تواند به بالا رفتن تمایل به ریسک در بازار کمک کند.

در حال حاضر، پرسش اصلی این است که آیا بیت کوین می‌تواند به لایه مقاومتی ۷۰ هزار دلار دست یابد؟ 

در این زمینه، کارشناسان اقتصادی توصیه می‌کنند که کارایی بیت کوین در برابر سطوح کلیدی مانند ۶۴ هزار دلار به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

به عقیده ان‌ها شکست این لایه می‌تواند نشانه‌ای از آغاز یک روند صعودی جدید باشد، در حالی که عدم موفقیت در عبور از آن امکان دارد به ادامه روند نزولی کوتاه‌مدت منجر شود.

 از طرف دیگر، اگر لایه حمایتی ۶۰ هزار دلار برای بیت کوین از دست برود، احتمال افت بیشتر نرخ به سمت سطوح ۵۶ هزار دلار دلار و حتی ۵۲ هزار دلار وجود دارد.