خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

غیبت ارزهای دیجیتال در مصاحبه پرحاشیه ترامپ و ماسک؛ سوالات بی‌پاسخ ماند!


غیبت ارزهای دیجیتال در مصاحبه پرحاشیه ترامپ و ماسک؛ سوالات بی‌پاسخ ماند! | ایران ماین

مصاحبه‌ مورد انتظار ایلان ماسک و دونالد ترامپ سرانجام روز دوشنبه برگزار شد. در این مصاحبه، موضوعات مختلفی، از جمله تورم، تجارت، انرژی هسته‌ای و آموزش مورد بحث قرار گرفت، ولی برخلاف انتظارات و پیش‌بینی‌ها، هیچ اشاره‌ای به بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال نشد.

نکته جالب توجه اینجاست که در پلتفرم شرط‌بندی پلی‌مارکت (Polymarket)، کاربران ۶۵ درصد احتمال می‌دادند که کلمه “کریپتو” در طول مصاحبه ذکر شود و بیش از ۶۰۰ هزار دلار روی این موضوع شرط‌بندی کرده بودند. آنها همچنین حدود ۳۳۰ هزار دلار بر سر ذکر کردن کلمه “بیت‌کوین” شرط‌بندی کرده بودند.

پیش از آغاز این مصاحبه، پلتفرم اجتماعی X (توییتر سابق) با حمله منع خدمت توزیع‌شده (DDoS) روبرو شد که منجر به ایجاد ترافیک سنگینی در پلتفرم گردید. طبق گزارش‌ها، ۸ میلیون شنونده همزمان در این مصاحبه حضور داشتند.

در این گفتگو، ماسک به هشدار اتحادیه اروپا راجع به عرضه اطلاعات نادرست اشاره کرد و اظهار داشت که تلاش‌های زیادی برای تحمیل سانسور به کشورهای دیگر وجود دارد. ترامپ نیز به شدت از دولت بایدن به خاطر مشکلات تورم انتقاد کرد و بیان کرد که مردم به‌طور کامل از تورم آسیب دیده‌اند و باید نرخ‌ها را نزول داد.

او همچنین انتقاداتی نسبت به اداره غذا و دارو (FDA) و وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد. ماسک نیز با اشاره به روند طولانی تأیید داروها توسط FDA، این روند را بسیار بوروکراتیک توصیف کرد.

جالب اینجاست که ترامپ از قانون “حق تلاش” پشتیبانی می‌کند که به افراد اجازه می‌دهد داروهای تأیید نشده را امتحان کنند.

در این مصاحبه، ماسک پیشنهاد تشکیل “کمیسیون کارآمدی دولت” را مطرح کرد و ابراز تمایل کرد که در این کمیسیون همکاری کند. ترامپ نیز از این ایده استقبال کرد.

به نظر می‌رسد که ماسک در حال حاضر بیش از گذشته به ترامپ نزدیک شده و در موضوعات مختلفی، از جمله سیاست‌های مربوط به خودروهای الکتریکی و ارزهای دیجیتال به او مشاوره می‌دهد.