خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

فروش گسترده نشان‌های شیبا توسط نهنگ‌ها؛ آیا امیدی وجود دارد؟


فروش گسترده نشان‌های شیبا توسط نهنگ‌ها؛ آیا امیدی وجود دارد؟ | ایران ماین

داده‌های پلتفرم اطلاعاتی اینتودبلاک (IntoTheBlock) نشان می‌دهد که نهنگ‌های شیبا اینو (SHIB) در ۳۰ روز گذشته دارایی‌های خود را تخلیه کرده‌اند. از جمله دلایل این اقدام می‌توان به کارایی نامطلوب نرخ این دارایی در ماه‌های اخیر اشاره کرد.

طی ماه گذشته، میزان ذخایر نهنگ‌های دارنده ۱۰۰ هزار تا ۱ میلیون دلار نشان شیبا بیش از ۶ درصد نزول یافته است. همچنین، میزان نزول برای دارندگان ۱ تا ۱۰ میلیون دلار، ۳ درصد و برای دارندگان بیش از ۱۰ میلیون دلار حدود ۷ درصد بوده است.

به نظر می‌رسد احساسات نزولی در میان نهنگ‌های شیبا اینو در هفت روز گذشته بالا رفتن داشته؛ زیرا جریان خالص سرمایه دارندگان بزرگ بیش از ۶۷۰ درصد نزول یافته است.

نزول این شاخص نشان می‌دهد که این دسته از سرمایه‌گذاران به جای انباشت در حال تخلیه نشان‌های خود هستند. این در حالی است که میزان تراکنش‌های کلان نیز تقریباً ۵ درصد نزول پیدا کرده است.

همان‌طور که گفته شد، کارایی ضعیف نرخ، مهم‌ترین دلیل نزول این شاخص‌ها بوده است. نرخ این میم‌کوین در هفت و سی روز گذشته به ترتیب بیش از ۷ درصد و ۱۴ درصد نزول داشته است.

در حالی که این روند نزولی را می‌توان به افت نرخ رمز ارز رمز ارز بیت کوین نسبت داد، باید توجه داشت که شیبا حتی در زمان بهبود رمز ارز رمز ارز بیت کوین نیز توسعه قابل‌توجهی را تجربه نکرده است.

داده‌ها همچنین نشان می‌دهد که میزان پذیرش شیبا اینو برای مدتی راکد مانده است؛ بدان معنی که این میم‌کوین دیگر مانند گذشته شاهد هجوم سرمایه‌گذاران جدید نیست.

حضور سرمایه‌گذاران جدید معمولاً موجب بالا رفتن نرخ‌ها می‌شود؛ لذا عدم وجود آنها موضوعی نگران‌کننده به نظر می‌رسد. یکی از عوامل توضیح‌دهنده این وضع، علاقه معامله‌گران به میم‌کوین‌های جدیدتر است؛ زیرا چنین نشان‌هایی پتانسیل بهره‌وری بالاتری دارند.

علی‌رغم همه داده‌ها و دیدگاه‌های منفی، بعضی کارشناسان معتقدند که نرخ شیبا به کف خود رسیده و بهترین فرصت برای خرید این دارایی فراهم شده است؛ با این حال، چنین افزایشی امکان دارد به زودی اتفاق نیفتد.

در صورتی که شرایط به نفع شیبا تغییر کند و فشار خرید بالا رفتن یابد، احتمال دستیابی نرخ به ۰.۰۰۰۰۱۷ دلار وجود خواهد داشت.

در زمان نگارش این خبر، نرخ شیبا با بالا رفتن جزئی ۰.۲ درصدی طی ۲۴ ساعت گذشته به ۰.۰۰۰۰۱۴۱ دلار رسیده است.