خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

مک‌دونالد هک شد؛ هکرها با یک میم‌کوین سولانا ۷۰۰ هزار دلار به جیب زدند!


مک‌دونالد هک شد؛ هکرها با یک میم‌کوین سولانا ۷۰۰ هزار دلار به جیب زدند! | ایران ماین

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، هکرهای رمز ارز به حساب رسمی مک‌دونالد در اینستاگرام نفوذ کردند و با اجرای یک کلاهبرداری راگ‌پول، بیش از ۷۰۰ هزار دلار سولانا از کاربران به سرقت بردند.

با سوءاستفاده از اعتماد بیش از ۵ میلیون فالوور مک‌دونالد، مهاجمان یک میم‌کوین جعلی به نام GRIMACE (شخصیت نماد مک‌دونالد) را در پلتفرم سولانا تبلیغ کردند. نرخ این نشان به‌طور موقت به ۲۵ میلیون دلار رسید.

در عرض تنها ۳۰ دقیقه، نرخ نشان جعلی GRIMACE به طور چشمگیری صعود کرد. ولی هکرها به سرعت سرمایه کاربران را به سرقت بردند و نرخ نشان را به نزدیک صفر نزول دادند.mcdonalds-instagram-hack-meme-coin-scam

پس از انجام این کلاهبرداری، هکرها که خود را India X Kr۳w معرفی کردند، پیامی را در صفحه اینستاگرام مک‌دونالدز به جا گذاشتند:

داده‌های پلتفرم بابل‌مپس (Bubblemaps) نشان می‌دهند که هکرها مالک ۷۵ درصد از عرضه GRIMACE بودند. آنها از چندین آدرس به‌طور همزمان برای خرید نشان در پامپ‌فان استفاده کرده و سپس، آنها را به حدود ۱۰۰ آدرس دیگر منتقل کردند و در نهایت، ۷۰۰ هزار دلار برداشت کردند.

در زمان نگارش این خبر، مک‌دونالد کنترل حساب اینستاگرام خود را دوباره به دست آورده و تمام محتوای مربوط به نشان جعلی را حذف کرده است. با این حال، این نفوذ اثر خود را بر جای گذاشته و بیانگر تهدیدات دائمی در بازار رمزارزها است.