خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

نتایج یک نظرسنجی: نیمی از سرمایه‌گذاران قصد دارند در ETF های رمزارزی سرمایه‌گذاری کنند!


نتایج یک نظرسنجی: نیمی از سرمایه‌گذاران قصد دارند در ETF های رمزارزی سرمایه‌گذاری کنند! | ایران ماین

کمپانی سرویس‌های اقتصادی چارلز شواب (Charles Schwab) طی یک نظرسنجی جدید، علاقه قابل توجه سرمایه‌گذاران به صندوق‌های ETF دیجیتال را کشف کرده است.

مطالعه‌ای با عنوان «صندوق‌های ETF‌ و فراتر از آن» که در ۱۰ اکتبر منتشر شد، نشان داد که تقریباً نیمی از کمپانی‌کنندگان قصد دارند در چنین‌ صندوق‌هایی سرمایه‌گذاری کنند.

در این نظرسنجی که از ۲ تا ۲۰ ژوئیه بین ۲۲۰۰ سرمایه‌گذار انجام شد، ۴۵ درصد از سرمایه‌گذاران ETF به محصولات مرتبط با ارزهای دیجیتال علاقه‌مند بودند. با این حال، بازار سهام آمریکا همچنان انتخاب اول آنها باقی مانده است و ۵۵ درصد از آنان قصد دارند تا سال ۲۰۲۵ در این بخش سرمایه‌گذاری کنند.

اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، بررسی‌کننده ارشد ETF بلومبرگ، این نتایج را «بسیار چشمگیر» توصیف کرد.

نیت گراچی (Nate Geraci)، مدیر اجرایی پلتفرم ای‌تی‌اف استور (ETF Store)، نیز به این نکته اشاره کرد که ۶۲ درصد از افرادی که به سرمایه‌گذاری در صندوق‌های ETF رمز ارز تمایل دارند، از نسل میلنیال (افراد ۲۸ تا ۴۳ ساله) هستند که ریسک‌پذیرتر بوده و بر اساس نرخ‌های شخصی و سبدهای سرمایه‌گذاری سفارشی‌شده خود عمل می‌کنند.

همچنین، حدود ۴۴ درصد از سرمایه‌گذاران از نسل X (۴۴ تا ۵۹ ساله) و ۱۵ درصد از نسل بومرها (۶۰ تا ۷۸ ساله) بوده‌اند. گراچی اظهار داشت که جالب است که شواب با در دست داشتن چنین داده‌هایی هنوز برای عرضه یک صندوق ETF کریپتویی اقدام نکرده است.

علاقه به این صندوق‌های ETF در پی راه‌اندازی صندوق‌های مشابه برای بیت‌کوین و اتریوم در آمریکا بالا رفته است. با وجود نشانه‌های مثبت موجود در این نظرسنجی، طی هفته گذشته صندوق‌های ETF بیت‌کوین با برداشت سرمایه مواجه شده‌اند و تنها در ۱۰ اکتبر، ۱۱ صندوق ETF بیت‌کوین شاهد خروج ۸۱.۱ میلیون دلار بوده‌اند.

در مقابل، صندوق‌های ETF اتریوم شاهد بهترین روز خود از نظر جریان سرمایه بوده‌اند و طی هفته‌ اخیر نیز ۱۰.۱ میلیون دلار ورودی داشته‌اند.

در همین حال، بازار رمز ارز همچنان روندی نزولی دارد و از روز دوشنبه بیش از ۶۰ میلیارد دلار از نرخ خود را از دست داده است.