خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

نرخ بیت کوین از ۶۷ هزار دلار گذشت! علت این بالا رفتن چیست؟


نرخ بیت کوین از ۶۷ هزار دلار گذشت! علت این بالا رفتن چیست؟ | ایران ماین

امروز بیت کوین با 5 درصد توسعه، محدوده نرخ 66 هزار دلار را مجدداً آزمایش کرد و حتی تا 67 هزار دلار نیز بالا رفت. تحلیلگران این بالا رفتن را به انتخابات آینده ایالات متحده مرتبط می‌دانند.

کوین تامپسون، مؤسس صندوق تأمینی کریپتویی Lekker Capital، با اشاره به بالا رفتن احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ایالات متحده، رالی اخیر را “بامپ ترامپ” نامید.

ولی قول اخیر کامالا هریس برای پشتیبانی از چارچوب نظارتی ارزهای دیجیتال، بعضی از کارشناسان را به این باور رسانده است که انتخابات 2024 می‌تواند یک رقابت برد-برد برای حوزه رمزارزها باشد.

از طرفی، کمپانی تجارت کریپتویی QCP Capital معتقد بود که این بالا رفتن بخشی از روندهای تاریخی پیش از انتخابات ایالات متحده است.

در سال 2016، بیت کوین از 600 دلار سه هفته قبل از انتخابات ایالات متحده صعود کرد و تا ژانویه 2017 دو برابر گردید. به طور مشابه، BTC از 11 هزار دلار قبل از انتخابات 2020 بالا رفت و تا ژانویه 2021 به 42 هزار دلار رسید.

رایان لی، بررسی‌کننده ارشد Bitget Research معتقد است که بیت کوین علی‌رغم ارتقا دلار ایالات متحده، انعطاف‌پذیر باقی مانده است. این می‌تواند بیانگر یک فاز صعودی برای این دارایی در میان‌مدت باشد. او پیش‌بینی کرد که نرخ بیت کوین می‌تواند در این محدوده باقی بماند یا تا پایان اکتبر به بالای 70 هزار دلار برسد.

نوسانات در بازار کریپتو به احتمال زیاد قبل از رویدادهای کلیدی – نشست نوامبر آینده فدرال رزرو و همزمان انتخابات ایالات متحده – بالا رفتن خواهد یافت. نوسانات نرخ بیت کوین امکان دارد از 58 هزار تا 69 هزار دلار متغیر باشد.

با این حال، تقاضا برای BTC در 30 روز گذشته بالا رفته است. علاوه بر این، بالا رفتن اخیر بیت کوین روند پایین‌تر را تأیید کرد که می‌تواند بیانگر تغییر ساختار بازار و پایان مرحله انباشت مجدد باشد که از مارس شاهد آن بودیم.

با این وجود، پیتر برانت، بررسی‌کننده مشهور، معتقد است که تغییر ساختار بازار تنها در صورتی می‌تواند اتفاق بیفتد که بیت کوین به بالای 68.2 هزار دلار برسد.

در زمان نگارش این خبر، نرخ بیت کوین 66.8 هزار دلار می باشد که حدود 12 درصد کمتر از 73.7 هزار دلار ATH آن است.