خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

نهنگ‌ها، هولدرهای بلندمدت و ETFها در حال انباشت بیت‌کوین! کف قیمتی شکل گرفته؟


نهنگ‌ها، هولدرهای بلندمدت و ETFها در حال انباشت بیت‌کوین! کف قیمتی شکل گرفته؟ | ایران ماین

پس از هفته‌ها نوسان در بازار بیت‌کوین (BTC)، نشانه‌هایی از نزدیک شدن این رمز ارز به یک نقطه عطف مهم دیده می‌شود.

طبق گزارش‌ها، صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت‌کوین آمریکا در تاریخ ۹ سپتامبر، با ورودی خالص ۲۸.۷ میلیون دلار روبه‌رو شدند. این نخستین جریان ورودی از اواخر آگوست است که با بالا رفتن ۶ درصدی نرخ بیت‌کوین همزمان بود و بیانگر بالا رفتن علاقه سرمایه‌گذاران حرفه‌ای به بازار بیت‌کوین است.

با وجود روند نزولی معمول در ماه سپتامبر برای بیت‌کوین، توسعه تقاضا برای ETFها امکان دارد نشانه‌ای از تغییر در احساسات بازار باشد. همزمان با بالا رفتن ورودی‌ها به صندوق‌های ETF بیت‌کوین، یک نهنگ بزرگ هم در صرافی بیت‌فینکس (Bitfinex) روزانه حدود ۴۵۰ بیت‌کوین خریداری می‌کند.

این نهنگ بر این باور است که نرخ زیر ۶۰ هزار دلار، فرصتی مناسب برای انباشت بلندمدت بیت‌کوین است. الگوهای انباشت در این صرافی نشان از اعتقاد قوی به تطبیق‌پذیری بیت‌کوین در برابر نوسانات بازار دارد.

علاوه بر نهنگ‌ها، هولدرهای بلندمدت (LTH) نیز به بالا رفتن میزان دارایی‌های بیت‌کوین خود ادامه می‌دهند. از نظر تاریخی، این بالا رفتن انباشت توسط هولدرهای بلندمدت، نشانه‌ای مثبت برای توسعه آینده نرخ بیت‌کوین است.

با وجود بالا رفتن فشار خرید، بعضی از تحلیلگران همچنان محتاط هستند. پیتر برانت، معامله‌گر باتجربه، می‌گوید ۶۵ درصد احتمال دارد که بیت‌کوین پیش از رسیدن به اوج‌های جدید، به زیر ۴۰ هزار دلار سقوط کند.

او همچنین احتمال رسیدن بیت‌کوین به ۸۰ هزار دلار را ۲۰ درصد و رسیدن به ۱۳۰ هزار دلار تا سپتامبر ۲۰۲۵ را ۱۵ درصد می‌داند.