خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

نهنگ‌های بیت‌کوین رکورد ۱۷ ماهه را شکستند! آیا بازار آماده جهشی دوباره است؟


نهنگ‌های بیت‌کوین رکورد ۱۷ ماهه را شکستند! آیا بازار آماده جهشی دوباره است؟ | ایران ماین

تعداد کیف‌پول‌های بیت‌کوین با موجودی بیش از ۱۰۰ واحد BTC به بالاترین لایه خود در ۱۷ ماه گذشته رسیده است. به گزارش پلتفرم تحلیلی سنتیمنت (Santiment)، این بالا رفتن ناشی از توسعه قابل‌توجه دارایی‌های نهنگ‌ها در ماه اخیر است.

بر اساس داده‌های موجود، در ماه گذشته، بیش از ۲۸۳ کیف‌پول جدید با حداقل ۱۰۰ بیت‌کوین به پلتفرم اضافه شده‌اند و به این ترتیب، تعداد این گروه کیف‌پول‌ها به ۱۶,۱۲۰ رسیده که بالاترین میزان در ۱۷ ماه اخیر به شمار می‌رود.

تحلیلگران سنتیمنت علت بالا رفتن دارایی‌های نهنگ‌ها را به رفتار معامله‌گران خرد نسبت می‌دهند؛ به این صورت که معامله‌گران کوچک‌تر، در بحبوحه نزول اخیر نرخ‌ها، دارایی‌های خود را به سرعت به دست بازیگران بزرگ‌تر سپرده‌اند.

این موضوع باعث شده که همزمان با نزولی شدن نرخ‌ ارزهای دیجیتال، تعداد نهنگ‌های بیت‌کوین بالا رفتن یابد.

در همین راستا، اکسل آدلر (Axel Adler)، بررسی‌کننده کریپتو، به این موضوع اشاره کرده که معامله‌گران خرد نگرانند که با نزولی شدن نرخ، مجبور به فروش دارایی‌های خود زیر نرخ خرید شوند و این امر می‌تواند موجب بالا رفتن سفارش‌های فروش‌ شود.

طبق داده‌ها، هولدرهای کوتاه‌مدت (۱ تا ۳ ماهه) در حال حاضر با زیان معامله می‌کنند و اگر این روند ادامه یابد، تعداد افرادی که مایل به فروش با ضرر هستند، امکان دارد دو برابر شود.

سنتیمنت همچنین گزارش داده که کیف‌پول‌هایی که حداقل ۱۰ بیت‌کوین دارند (معروف به کوسه‌ها) نیز در حال خرید بیشتر بیت‌کوین هستند. نهنگ‌ها و کوسه‌ها به طور جمعی ۱۳۳,۰۰۰ بیت‌کوین به نرخ تقریبی ۷.۶ میلیارد دلار در ۳۰ روز گذشته خریداری کرده‌اند.

در همین حال، ویوک سن، بنیان‌گذار بیگرو لب (Bigrow Lab)، به الگوی تاریخی بین فعالیت نهنگ‌ها و نرخ بیت‌کوین اشاره و بیان کرده که آخرین باری که نهنگ‌ها این میزان از این دارایی دیجیتال را انباشت کردند، بیت‌کوین به اوج جدیدی رسید.