خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

نهنگ‌ها و هولدرهای بزرگ کدام ارزهای دیجیتال را در ماه مهر می‌خرند؟


نهنگ‌ها و هولدرهای بزرگ کدام ارزهای دیجیتال را در ماه مهر می‌خرند؟ | ایران ماین

برخلاف انتظارات برای بالا رفتن نرخ ارزهای دیجیتال در ماه اکتبر، بازار در هفته اول اکتبر ۲۰۲۴ با نزول قابل توجهی روبرو شد. بحران‌های ژئوپلیتیک در خاورمیانه عامل اصلی این نزول بود و باعث شد بسیاری از ارزهای دیجیتال به پایین‌ترین سطوح چند هفته اخیر خود برسند. با این‌حال، نهنگ‌های ارزهای دیجیتال همچنان به خرید و انباشت بعضی نشان‌ها ادامه دادند. در این گزارش به بررسی سه رمز ارز می‌پردازیم که در صدر انتخاب‌های این سرمایه‌گذاران بزرگ قرار گرفتند.

تون کوین

تون کونی

تون کوین (TON) که با پیام‌رسان تلگرام (Telegram) در ارتباط است، در حال حاضر با نرخ ۵.۲۰ دلار معامله می‌شود. این رمز ارز در هفت روز گذشته با نزول ۹ درصدی نرخ مواجه شده است. در واقع، در جلسه معاملاتی روز پنج‌شنبه، نرخ تون کوین به پایین‌ترین لایه هفتگی خود یعنی ۵.۱۶ دلار رسید.

با این‌حال، این نزولی شدن نرخ مانع از خرید تون کوین توسط نهنگ‌ها نگردیده. این موضوع بیانگر اعتماد بلندمدت آن‌ها به توسعه نرخ این آلت کوین است. در هفت روز گذشته، جریان خالص دارندگان بزرگ تون‌کوین که تفاوت بین نشان‌های خریداری شده و فروخته شده توسط آدرس‌های نهنگ در یک دوره زمانی مشخص است، با توسعه قابل توجه ۱۶۹۸ درصدی همراه بوده است.

هولدرهای بزرگ به آدرس‌های نهنگ اشاره دارد که بیش از ۰.۱ درصد از عرضه در جریان یک دارایی را در اختیار دارند. بالا رفتن جریان خالص این دسته از سرمایه‌گذاران، بیانگر توسعه انباشت توسط نهنگ‌هاست.

اتریوم

اتریوم

اتریوم (ETH) به عنوان پیشروی آلت کوین‌ها، در هفت روز گذشته با نزول ۱۰ درصدی نرخ مواجه شده است. با این‌حال، این نزولی شدن نرخ اتریوم یک فرصت خرید را ایجاد کرده است. شاخص نسبت نرخ بازار به نرخ تحقق‌یافته (MVRV) منفی اتریوم، گواهی بر این موضوع است. این شاخص سودآوری کلی تمام دارندگان یک رمز ارز را اندازه‌گیری می‌کند.

در زمان نگارش این گزارش، نسبت MVRV ۳۰ روزه و ۹۰ روزه اتریوم به ترتیب منفی ۳.۶۹ درصد و منفی ۱۲.۵۱ درصد است. از نظر تاریخی، نسبت‌های MVRV منفی یک سیگنال خرید محسوب می‌شوند. این شاخص نشان می‌دهد که دارایی زیر هزینه تاریخی خرید آن معامله می‌شود و فرصتی را برای معامله‌گرانی که به دنبال خرید در حداقل نرخ هستند، فراهم می‌کند.

نهنگ‌های اتریوم که بین ۱۰,۰۰۰ تا ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ واحد ETH در اختیار دارند، دقیقاً همین کار را انجام داده‌اند. در طول هفته گذشته، این گروه از سرمایه‌گذاران بزرگ، ۲۰۰,۰۰۰ واحد ETH را به نرخ ۴۷۶ میلیون دلار به سبد سرمایه‌گذاری خود اضافه کرده‌اند.

اکسی اینفینیتی

اکسی اینفینیتی

نشان بومی پلتفرم پیشروی پلی تو ارن (Play-to-Earn) اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)، یعنی AXS نیز در این هفته توجه نهنگ‌های ارزهای دیجیتال را به خود جلب کرده است. علی‌رغم نزول ۱۴ درصدی نرخ اکسی اینفینیتی در این دوره، تعداد تراکنش‌های نهنگ‌ها که شامل AXS بوده، به طور پیوسته بالا رفته است.

داده‌های آنچین نشان می‌دهد که از ۳۰ سپتامبر (۸ مهر)، تعداد روزانه تراکنش‌های AXS که نرخ آن‌ها بیش از ۱۰۰,۰۰۰ دلار بوده، به طور مداوم بالا رفته است. بالا رفتن تراکنش‌های بزرگ می‌تواند بیانگر تغییر در احساسات بازار باشد. اگر بازیگران بزرگ در حال خرید باشند، این می‌تواند نشان دهد که آن‌ها انتظار بالا رفتن نرخ در آینده را دارند.

چرا نهنگ‌ها همچنان به خرید ادامه می‌دهند؟

با وجود نزولی شدن نرخ ها، نهنگ‌های ارزهای دیجیتال همچنان به خرید و انباشت بعضی آلت کوین‌ها ادامه می‌دهند. این موضوع می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد:

  • دیدگاه بلندمدت: نهنگ‌ها معمولاً با دیدگاه بلندمدت سرمایه‌گذاری می‌کنند و نزول‌های کوتاه‌مدت نرخ را فرصتی برای خرید ارزان‌تر می‌دانند.
  • اعتماد به فناوری: سرمایه‌گذاران بزرگ اغلب به پتانسیل فناوری زنجیره بلوکی و کاربردهای آن در آینده اعتماد دارند و نزولی شدن نرخ ها را موقتی می‌دانند.
  • تنوع‌بخشی به سبد سرمایه‌گذاری: نهنگ‌ها امکان دارد از این فرصت برای متنوع کردن سبد سرمایه‌گذاری خود و نزول ریسک استفاده کنند.
  • آمادگی برای رویدادهای آینده: با نزدیک شدن به رویدادهای مهم بعضی سرمایه‌گذاران امکان دارد در حال آماده شدن برای بالا رفتن احتمالی نرخ‌ها باشند.

نتیجه‌گیری

علی‌رغم نزولی شدن نرخ ها در هفته اول اکتبر ۲۰۲۴، فعالیت نهنگ‌های ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد که آن‌ها همچنان به پتانسیل بلندمدت این بازار اعتماد دارند. تون کوین، اتریوم و اکسی اینفینیتی سه ارز دیجیتالی هستند که بیشترین توجه را از سوی این سرمایه‌گذاران بزرگ دریافت کرده‌اند.

با این‌حال، سرمایه‌گذاران خرد باید توجه داشته باشند که فعالیت نهنگ‌ها لزوماً به معنای بالا رفتن قطعی نرخ‌ها در کوتاه‌مدت نیست. همواره باید ریسک‌های موجود در بازار رمزارزها را در نظر گرفت و با تحقیق کافی و متناسب با توان مالی خود اقدام به سرمایه‌گذاری کرد.

به یاد داشته باشید که بازار رمزارزها بسیار پرنوسان است و نرخ‌ها می‌توانند به سرعت تغییر کنند. همیشه قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعات کامل انجام دهید و از مشاوره متخصصان مالی بهره بگیرید.