خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

نگاهی به هفته‌ پر از داده‌های اقتصادی مهم؛ چه چیزی در انتظار بازار کریپتو است؟


نگاهی به هفته‌ پر از داده‌های اقتصادی مهم؛ چه چیزی در انتظار بازار کریپتو است؟ | ایران ماین

در هفته گذشته رو، سه گزارش مهم اقتصادی در ایالات متحده منتشر خواهد شد که می‌توانند اثر قابل‌توجهی بر بازار رمزارزها بگذارند.

یکی از مهم‌ترین این گزارش‌ها، گزارش شاخص نرخ مصرف‌کننده (CPI) ماه سپتامبر است که روز پنج‌شنبه ۱۰ اکتبر، منتشر خواهد شد. پیش‌بینی‌ها حاکی از بالا رفتن ۰.۱ درصدی تورم کلی در سپتامبر است و انتظار می‌رود CPI اصلی، که نوسانات نرخ غذا و انرژی را حذف می‌کند، ۰.۲ درصد بالا رفتن یابد.

اگر داده‌های روز پنج‌شنبه بیش از حد انتظار باشد، نشانه‌ای از بازگشت تورم در ماه‌های آینده خواهد بود. چنین شرایطی می‌تواند سرعت نزول نرخ‌ بهره توسط فدرال رزرو را محدود کند و شانس بالا رفتن نرخ بیت‌کوین را نزول دهد.

در کنار CPI، شاخص نرخ تولیدکننده (PPI) مربوط به سپتامبر نیز روز جمعه منتشر خواهد شد. بالا رفتن PPI بیانگر بالا رفتن هزینه‌های تولید است که می‌تواند اثر منفی بر بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال بگذارد.

همچنین، پس از عرضه گزارش اشتغال سپتامبر در هفته گذشته، روز پنج‌شنبه گزارش ادعای اولیه بیکاری نیز منتشر خواهد شد. طبق گزارش هفته گذشته، اقتصاد ایالات متحده ۲۵۴ هزار شغل جدید ایجاد کرده که به‌مراتب فراتر از پیش‌بینی‌ها بود. نرخ بیکاری نیز از ۴.۲ درصد در ماه آگوست به ۴.۱ درصد نزول یافت.

با توجه به وضعیت تورم و داده‌های مربوط اشتغال، بسیاری از سرمایه‌گذاران از شرط‌بندی‌های خود برای نزول نرخ بهره توسط فدرال رزرو عقب‌نشینی کرده‌اند. دلواپسی فعلی این است که شاید بانک مرکزی با نزول ۵۰ واحدی نرخ بهره در ماه گذشته، دچار اشتباه سیاستی شده باشد.

علاوه بر این، این هفته فصل گزارش‌دهی درآمدهای سه‌ماهه سوم نیز آغاز خواهد شد. گزارش‌های کمپانی‌های مالی بزرگی مانند جی‌پی مورگان (JPM)، ولز فارگو (WFC) و بلک‌راک (BLK) که قرار است روز جمعه منتشر شوند، می‌توانند تأثیرات قابل‌توجهی بر بازارهای مالی داشته باشند.