خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

هجوم سرمایه جدید به بازار؛ نرخ بازار ارز پایدار‌ها رکورد تاریخی خود را شکست!


هجوم سرمایه جدید به بازار؛ نرخ بازار ارز پایدار‌ها رکورد تاریخی خود را شکست! | ایران ماین

بر اساس داده‌های پلتفرم دیفای‌لاما (DefiLlama)، نرخ بازار ارز پایدار‌ها به رکورد جدید ۱۶۸ میلیارد دلار رسیده و رکورد قبلی خود را که در مارس ۲۰۲۲ ثبت کرده بود، شکسته است.

شایان ذکر است این توسعه مداوم که طی ۱۱ ماه گذشته به وقوع پیوسته، شامل ارز پایدار‌های الگوریتمی نمی‌شود؛ چرا که نرخ این نوع ارز پایدار‌ها به دارایی‌های خارجی مانند ارزهای فیات یا طلا مرتبط نیست و از طریق مکانیزم‌های الگوریتمی حفظ می‌شود.

نرخ بازار ارز پایدار‌ها در مارس ۲۰۲۲ به اوج ۱۶۷ میلیارد دلار رسید، ولی به سرعت نزول یافت و تا پایان آن سال به ۱۳۵ میلیارد دلار سقوط کرد.

دینامو دیفای (Dynamo DeFi)، بررسی‌کننده کریپتو، در تاریخ ۲۶ آگوست اظهار داشت که این توسعه اخیر بیانگر ورود سرمایه جدید به بازار کریپتو است.

تتر (USDT) همچنان پیشروترین نشان در بین ارز پایدار‌ها بوده و با توسعه مداوم خود از ابتدای سال ۲۰۲۴، به نرخ بازار بیش از ۱۱۷ میلیارد دلار دست یافته است.

همچنین، ارز پایدار یواس‌دی کوین (USDC) با رسیدن به نرخ بازار ۳۴ میلیارد دلار، به سقف خود در سال ۲۰۲۴ دست یافته است، هرچند که هنوز با سقف ۵۵.۸ میلیارد دلاری خود در ژوئن ۲۰۲۲ فاصله دارد.

گزارش سی‌سی‌دیتا (CCData) در ماه جولای نشان داد که مقدار خرید و فروش ارز پایدار‌ها به دلیل رکود فعالیت در صرافی‌های متمرکز و مقررات اتحادیه اروپا، با ۸.۳۵ درصد نزول به ۷۹۵ میلیارد دلار رسیده است.

روند نزول مقدار خرید و فروش ارز پایدار‌ها در ماه آگوست نیز ادامه داشته و این شاخص اکنون کمی بالاتر از ۴۶ میلیارد دلار می باشد.