خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

هجوم میم‌کوین‌های جدید به بازار؛ مستند HBO راز خالق بیت‌کوین را افشا می‌کند!


هجوم میم‌کوین‌های جدید به بازار؛ مستند HBO راز خالق بیت‌کوین را افشا می‌کند! | ایران ماین

مستند جدید پلتفرم HBO که قرار است در تاریخ ۸ اکتبر پخش شود و هویت خالق بیت‌کوین (BTC) را افشا کند، بحث‌های زیادی را در دنیای رمز ارز به‌پا کرده است.

حتی بعضی افراد از این فرصت استفاده کرده‌اند تا با نشان‌های مرتبط با این موضوع، کسب درآمد کنند.

طبق گزارش‌ها، طی یک هفته گذشته، میم‌کوین‌های مرتبط با لن ساسامن (Len Sassaman)، کریپتوگراف معروفی که بعضی گمان می‌کنند همان خالق بیت‌کوین، یعنی ساتوشی ناکاموتو است، به بازار عرضه شده‌اند. نرخ بازار این نشان‌های LEN که بر بستر پلتفرم‌های سولانا و اتریوم منتشر شده‌اند، اکنون به چند میلیون دلار می‌رسد.

در همین راستا، یک نشان LEN که چهار ماه پیش در پلتفرم سولانا ایجاد شده بود، طی هفته گذشته بالا رفتن نرخ چشمگیری داشته و نرخ بازار آن به ۱.۶ میلیون دلار رسیده است.

بعضی دیگر نیز از گربه ساسامن به نام “ساشا” الهام گرفته و نشان‌هایی با نام او ایجاد کرده‌اند که این نشان‌ها نیز طی هفته گذشته، نرخ بازاری بالغ بر ۵ میلیون دلار به دست آورده‌اند. در این میان، بعضی از کاربران با همسر ساسامن تماس گرفته و از او برای اهدای نشان‌ها آدرس سولانا دریافت کرده‌اند.

میم‌کوین‌ها اغلب به‌عنوان بخشی از فرهنگ اینترنتی ایجاد می‌شوند و از قدرت جامعه و ماهیت طنزگونه برای بالا رفتن نرخ خود بهره می‌برند. تمام افراد می‌توانند با هزینه کم نشان خود را ایجاد کرده و به سرعت آن را روی صرافی‌های بدون مرکزیت عرضه کنند.

بعضی معتقدند که سرمایه‌گذاری روی میم‌کوین‌های مرتبط با ساسامن یا گربه‌های او می‌تواند فرصت سرمایه‌گذاری مناسبی باشد، به‌ویژه اگر مستند HBO در ۸ اکتبر او را به‌عنوان خالق بیت‌کوین معرفی کند.

در حال حاضر، در نظرسنجی پالی‌مارکت (Polymarket)، ساسامن با ۳۵ درصد بیشترین احتمال را برای معرفی شدن به‌عنوان ساتوشی ناکاموتو دارد.