خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

هشدار به کاربران پالیگان: کانال دیسکورد پالیگان هک شد!


هشدار به کاربران پالیگان: کانال دیسکورد پالیگان هک شد! | ایران ماین

پلتفرم بلاکچین پالیگان در آخرین به‌روزرسانی، از مورد حمله قرار گرفتن کانال دیسکورد جامعه خود خبر داده است.

مدیر ارشد ایمنی اطلاعات پالیگان، مودیت گوپتا (Mudit Gupta)، نفوذ هکرها به این کانال را تأیید کرده و از کاربران خواسته تا زمان حل مشکل، از کلیک روی هر لینکی خودداری کنند.

این حادثه دلواپسی‌هایی را راجع به اقدامات امنیتی ایجاد کرده؛ هرچند گوپتا بیان داشته که احراز هویت دو مرحله‌ای تمام حساب‌های دارای دسترسی ویژه، فعال بوده است.

دیسکورد، که یک پلتفرم ارتباطی محبوب برای جوامع رمز ارز است، به دلیل اطلاعات و دارایی‌های ارزشمندی که در کانال‌های آن مدیریت می‌شود و مورد بحث قرار می‌گیرد، هدفی جذاب برای مجرمان سایبری به حساب می‌آید.

این نقض امنیتی تأثیرات خود را بر جامعه گذاشته است. یکی از کاربران پالیگان با نام «shadabk۲۰۰۵» در پلتفرم X به دیگران هشدار داد که در کانال پشتیبانی پالیگان، کلاهبردارانی به‌ جای نمایندگان رسمی، در حال فریب دادن کاربران هستند.

وی اعلام کرد که لینک‌های کلاهبرداری در کانال اطلاعیه‌ها منتشر می‌شود و زمانی که سعی کرد این مسئله را مطرح کند، دسترسی‌اش قطع شد.

شدت این حمله زمانی بیشتر مشخص شد که مخاطب دیگری گزارش داد که در پی تعامل با یک اطلاعیه به ظاهر رسمی در این کانال، ۱۵۰ هزار دلار اتریوم را از دست داده است.

این حمله، تازه‌ترین مورد در مجموعه‌ای از نفوذهای امنیتی است که جامعه ارزهای دیجیتال را به چالش کشیده است.

زمان‌بندی این نفوذ نیز نگران‌کننده است؛ زیرا پالیگان در حال انجام یک به‌روزرسانی بزرگ پلتفرم است که طی آن نشان‌های POL جایگزین نشان‌های قبلی (MATIC) خواهند شد.